måndag 3 december 2007

Recap

Har inte kunnat/hunnit bloggat på flera dagar nu. Just nu sitter jag i skolan efter att jag haft spanska och fått reda på att jag fick MVG på provet i fredags :)

Kort sammanfattning vad som hänt mig:
I fredags efter skolan åkte jag in till Västerås och tog Stockholms-bussen till city terminalen. Där mötte jag, efter lite om och men upp Katta och vi åkte tillsammans till Rönninge/Salem där hon bor. Jag var där hela helgen och det var väldigt trevligt :) På lördan åkte vi in till Centrum för att gå på julmarknad men det bidde inte mycket av det. Vi fick ingen vidare julstämning alls i spöregnet.. Men jag hade i alla fall en helt underbar helg <3 Eric fyllde 18 i lördags också! Hoppas han hade en bra födelsedag :D !

När jag kom hem så ville folk att jag skulle spela poker, så det gjorde jag. Efter tacosen med familjen åkte jag till Hallsta. Det var slaskdags med 50kr obegränsat antal rebuy. Jag var ganska pigg när jag satte mig ner för att spela men jag visste ändå att jag skulle förlora. Ville typ inte vinna, hur konstigt det än låter. Anyway så slutade jag 4 efter att ha haft en del flyt och den del otur. Men det som jag inte är nöjd med igår var mina reads. Jag feltolkade många uppenbar reads. Tidigt i en hand så hade jag J8s i en flervägs-pott. Floppen kom J 7 7 och Andreas betade ut(cb) och bullen synade. Jag såg så tydligt på bullen att han hade 7:an så jag blixt folda mitt toppar. Turn kom en dock en till J och Bullen checkhöjde Andreas TT med hans Q7 och vann en fin pott... Ibland är man för bra för sitt eget bästa.

Senare fick jag AQ och höjde. Andreas slog om mig ganska stort så jag satte honom på en bra hand. Hade han bluffat så hade han förmodligen ställt. Jag vek och han visade Q6off. Efter den handen (och J8an) vart jag lite småtilt (helt otroligt) och gjorde ännu fler dåliga läsningar. Josse tog hela Lundis stack med 77 vs 33 på brädan 7 2 2 och blev stoor chipleader. Chipdumping? ;) Hon hamnade i alla fall Hu med Bullen och de delade prispotten på 500kr.

Nu måste jag dra till Engelskan. Vi hörs. Planerar att uppdatera lite oftare de närmaste dagarna. Bye :)

You are in my mine.. all the time <3

Colbie Caillat - Bubbly

Inga kommentarer: