måndag 10 december 2007

Söndagspoker

Så var ännu en helg över och slutet närmar sig med stormsteg. En rätt lyckad helg förövrigt måste jag säga. Både pokermässigt och på annat sätt. I lördags var det Lucia-firande i mission och det gick bra. Inte för att jag kunde alla texter men sak samma :b Efter det så åkte vi till Skeppet och åt. Jag tog för en gångs skull en schnitzel med strips och bearnesås och det var verkligen inget dåligt val. Hur gott som helst :M Sen spenderade jag resten av kvällen spelade pingis. Mycket skoj och trevligt kväll.

Sen igår så var det pokerdags igen, och jag vann faktiskt - igen. Både i cashgamet och i 50 rebuy turren efteråt. Jag kom till brottningen vid 6-halv 7 tiden någon gång och lämnade lokalen 251kr rikare efter 12-slaget. När jag kom dit så satte vi oss ner för cashgame. 0.50/1kr som vanligt och jag köpte in mig för bara 30kr, som snabbt blev till 55kr. Då fick jag 88 och limp-synade Rasmus Allin med T9. Han satte en 9a och jag var nere på 30 igen. Sen fick jag AKs på cutoff. Bullen höjde till 5kr. Dan synade och jag gick allin. Båda la sig. Handen efter och Jukka körde lite hollywood och höjde sedan till 3kr. Dan trapp-synade med TT och jag hittade QQ och sa " Då kör vi" och stoppade in alla marker i potten. Jukka la KT men Dan synade och jag dubblade upp till 81kr. Där cashade jag ut. Dan spelade ganska oseriöst cashgame och losade 120kr totalt.

Turneringen satte vi igång vid halv 9. Vi var 7 st. Jag, Dan, Rasmus, Wille, Bullen, Sirvén och Jukka. Bullen och framförallt Wille spelade riktigt oseriöst. Men det var hur kul som helst. Bullen spelade dåligt och hade en del otur. Wille ville typ åka hem och gick Allin med händer som Q9s och KT flera gånger. En gång hittade Dan AA och slog ut han. Bullens resa var lite roligare att följa. Han bluffade stort i första potten och blev lämnad med bara 3 marker. Sen väntade han och väntade och ställde tillslut med QJ på knappen och fick syn av Jukkas KJs. Bullen drog in en runner runner stege och överlevde. Vid det här laget spelade jag inte bra och lät mig bli överkörd. När jag blivit short efter en bluff så ville jag åka ut och köpa in mig igen så ställde med A7. Bullen synade med TT och bara 500 mer marker än mig synade. Han floppade en 10a men jag drog in en runner runner stege ;) Bullen åkte sedan handen senare.

När bullen och Wille hade gått förvandlades bordet från löst och galet till tight och fokuserat. Jag och Rasmus skottade hela tiden för att få upp stacken eller åka ut så vi kunde köpa in oss igen. Han köpte in sig 2 gånger utöver sitt ursprungliga buy in innan rebuy-perioden var slut. Jag köpte in mig en gång. Dan var megachip med typ 30k när han dubblade upp Rasmus 7k till 14k med 99 mot 88. Rasmus drog in en stege.. Jag fick TT i första potten jag spelade efter min rebuy och vann en pott mot Sirvén. Sen flöt det på och jag fick upp till typ 10k och efter en sjuk pott mot Rasmus så var jag på 13k. Han betade upp till 1200 på knappen och jag satt med T6offsuit på bb som var 600. Jag synade. Floppen kom A K x och jag checkade. Han betade direkt 600. Prob-bet tänkte jag och höjde till 2k tot. Han synade snabbt och turn kom en Q. Jag betade 3.5k och han la sig motvilligt. Jag visade min bluff och han sa jag hade sämre :P Jag tror honom.

Sen gick jag ner mig lite genom korttorka. Men så, när Dan höjde UTG till 500 och Rasmus slog om till 1500 så sa jag "tänk om jag ändå kunde få en hand här" och så till min förvånelse och totala gläjde tittade jag ner på AA. Jag visste inte alls hur jag skulle spela den så jag höjde till 4k tot. Dan kollade skumt på mig och la sig. Rasmus synade och jag ställde mörkt in mina sista 5k. Floppen kom Q T 3 och han stek la en 10a. Tur för mig som eftersom en till 10a hade dykt upp på turn.

Jag slog sen ut Sirvén och var klar chip tvåa. Då började jag bli mycket aggresiv och höjde i stort sett varje hand. Jag snodde lite men tillslut försvarade Jukka sin big blind. Han dubbla min raise till 5k. Jag var tvungen att syna med KQ. Flopp A J x rundcheck. Turn ett andra hjärter och rundcheck igen. River ett till hjärter. Jag checkade återigen och han visade sina pocket damer. Jag vände upp min hand och var på väg att mucka den då jag insåg att jag dragit in en färg då båda min kort var i hjärter! Helt sick pott. Inte likt mig att vara så ouppmärksam. Men men. Kände bra att checka nästnöten på rivern där ;)

Jukka spelade sin QQ kasst. Han borde gått Allin före floppen efter min raise. Nu satt han bara med ett par tusen kvar och gick allin på Sb med KQ och fick syn av Dans J8s som träffade en 8 och Jukka var ute på 4e plats. Bubblan alltså och jag och Dan var typ jämnstackade. Rasmus short och ställde i handen efter med K9. Dan synade med A-högt som stod sig. Så äntligen Headsup mot Dan. Någon Deal var det inte tal om. Både ville verkligen vinna över den andra.

Men det blev inte som vi var vana vid för blindsen var för höga så mest steals och re-steals. Dan lyckades bäst med detta tack vare grymt kortsnitt så jag hamnade i ett litet underläge. Då fick jag 66. Höjde till 3bb och Dan gick Allin. Jag tog en coinflip och vann helt otroligt mot hans AK. Ett par händer senare kan det avgöras men hans QT träffar floppen mot min A7. Sen fick jag K7 och höjde. Han gick allin och jag tog skottet. Han hade A8 men jag turna en kåk och det var över. +251kr är alltid bra så här i juletid.

Så nu vart det mycket poker. Men men. Det är det som går lättast att skirva om. Ikväll ska jag träna och sen ringa min Älskling <3

Hejs :)

Escape the fate - Situations

Inga kommentarer: