fredag 14 december 2007

Float play

Igår när vi spelade cashgame i brottarlokalen så spelade Rasmus en hand grymt snyggt. Han fick de perfekta förutsättningarna för att göra en mycket avancerad och fin bluff, the float play. Han gjorde inte riktigt en äkta men ändå väldigt bra gjort.

Så här gick det till:

Jag höjde upp till 4.50kr med A9 i tidigt position. Dan och Lundis la sig men Sivén höjde tillbaka till 12kr med JJ. Rasmus bakom honom på big blind kollade ner på Q9 i ruter och synade hans satsning. Jag la mig för jag ville inte spela med ett halvkasst äss ut position mot två spelare. Både Sivén och Rasmus hade mer än 150kr var i stacken när handen påbörjades.

Flopp: 5 7 A med 57 i spader. Sivén satsade utan att tveka 20kr och Rasmus synade ganska snabbt.

Turn: spader 8 och Sivén satsade nu 25kr. Rasmus frågade Sivén hur mycket han har kvar och han svarade precis 100kr, mitt inköp. Rasmus tänkte 2 sekunder innan han annonserade att han ställde honom Allin.

Nu började stekande från Sivén sida men tillslut efter mycket trashtalk och grymtande la han sin hand troende att Rasmus hade ässet. Rasmus var inte sen med att vända upp korten i fejan på honom och visa honom hans riktigt fina bluff :) Efter det var Sivén riktigt tiltad.

Vad var förutsättningar för Rasmus att göra det här spelet då? Jo, för det första så hade Sivén spelat sjukt tajt hela kvällen och vi hade bara sätt honom höja med två händer, KK och KK. Han hade bara synat med AQ och liknande händer i flervägspotter och AK hatar han att spela så antal troliga händer Sivén satt på var bara de höga paren JJ, QQ och KK. AA gillar han att slowspela så då hade han nog inte höjt före floppen. Så eftersom han visste att Sivén satt på någon av de paren visste han att hans plan skulle fungera.

För det andra kom bordet perfekt. På flopp synade han bara hans bet och när färgkortet kom slog han till och representerade än mycket bättre hand än ett högt par och tvingade Sivén att lägga sig. Mycket snyggt gjort av Rasmus. Blev nästan lite kär i honom när jag såg att han klarade av att spela så ;) Men som sagt. Han fick verkligen läget.

Förövrigt lämnade jag spelet som den största vinnaren plus 197kr men jag fick bara ut 150kr för det var strul med kassan. Någon av oss fifflar. Det känns inte bra men alla anar att det är samma person så vi ska nog sätta dit honom snart. Då ska han få paya. Mer än 100kr sakandes igår.. Sånt blir jag TILT på -.-

Jag minns faktiskt inte mycket av de händer jag spelade igår. Jag minns att hade riktigt dåliga kort väldigt länge och att min bästa hand var TT x2 på de 5 timmarna vi spelade. Jag minns att jag floppade topp set i 10:or en gång och hittade tells på mig själv men Rasmus betalade av lite ändå. Minns oxå när jag blixtsynade Rasmus på rivern med mellanpar i en pott på 135kr :) Inte så mycket mer alls. Är i alla fall nöjd med mitt spel.

Idag så slutade jag vid 10 efter endast en 1 lektion. Rätt fett najs tycker jag :)

Nu ska jag iväg till Hallsta en stund och sen ikväll kommer min älskade flickvän Katta :) <3

Escape The Fate - The day I left the Womb

Inga kommentarer: