torsdag 13 december 2007

Lucia

Idag är det Luciadagen men igår så var det både Luciatåg i min skola och lussebandy på kvällen/natten.

Så igår kl 7 gick jag upp och åkte med brorsan till skolan till kl 8. Vi satte på oss våra kåpor och gjorde oss i ordning. Vi sjöng snabbt igenom sångerna en gång innan första gruppen kom kl 8.45. Det var totalt 4 föreställningar och den sista slutade kl 12. Efter det var man helt slut. I både hals, rygg och ben. Och jag som redan hade träningsverk från fotbollsträningen och merenguen stod knappt ut. Golvet var hårt och kallt så alla frös och fick ont i fötterna. Hur kunde vi gå med att göra det där då? Ärligt talat vet jag inte men efteråt så fick vi bara höra hur mycket många uppskattade det. Hörde att folk blev tårögda. När Rosalie sjöng solohimlen i min famn så började vår bibliotekarie gråta floder. Så visst vare väl värt det :)

Efter lussandet gick vi och åt och sen hade jag och Rosalie redovisning om Singapore på engelskan. Det gick helt okej, fastän jag skakade hela tiden. Kan inte fatta varför jag skakar när jag pratar inför klassen :s jag är ju inte nervös! anyway, sen hade jag småföretagarna och fick reda på att jag kommer få MVG i kursen. Skönt :M tog sen 5-bussen hem med Filip.

Väl hemma åt jag och såg på Las Vegas. Sen bare iväg till Skolan igen för Lussebandyn! eller ska jag säga fyllepartyt?

Direkt när jag klev in i omklädningsrummet kände jag lukten av alkohol. I rummet intill hördes fyllevisor och det låg tomma ölburkar på golvet. Och detta var kl 19! Jag mötte i alla fall upp mitt lag som inte var påverkade och vi spelade vår första match kl kvart över 7. Mitt lag bestod utav Jukka, Mate och Sebbe. Alla datanördar från Nv-o5. Vi kallades oss för 3 finnar och en ryss xD Trots att ryssen hade hoppat av och ersättaren var svensk^^ (jag). Vi vann första matchen mot ingen. Ja, det var inte walkover utan laget hette ingen. Jag gjorde 2 mål och passade fram Jukka till 2. Matchen slutade 4-3. Nu väntade en lång väntan till nästa match kl halv 9. Segt värre men jag hittade först en boll att leka med. Sen Dan och sen tjejerna från min klass (som var fullast av alla!)

Nästa match mötte vi bark, pettson och co. Det blev trots vårt spel och chans -övertag 4-4. Men senare slog "Ingen" dem och vi gick vidare som grupp etta. Vårt motstånd "självmords tomtarna" dök inte upp i kvarten och heller inte "Ingens" motståndare så vi fick möta dem igen och nu i Semin. Vi blev utspelade hade inte mycket att sätta emot. Matchen slutade 5-1 till dem men vi gjorde vårt bästa och kom mycket längre än vad jag trodde så jag är nöjd :) Anledningen till att vi losade stort mot samma lag som vi spöade i gruppen var att i gruppspelet så var inte deras två bästa spelare med. Matteus och Robin Lindborg var på fotbollsträning. Dem var skillnaden mellan lagen.

Jag tog moppen hem kl 12 då andra semin började. Så tävlingen var säkert slut framåt 2-taget. Och så var det några stackars krakar som skulle städa upp efter alla. Det kan inte ha varit kul då det var nedskäpat överallt. Tomma flaskor och burkar låg uppspridda överallt. I duschen så hade någon idiot krossat spegeln och så. Ni fattar.. inte kul.

Idag har jag min sista lediga torsdag ever! :( Kommer sakna ledigheten så efter jul.. Får se hur det kommer gå ;) Så idag ska jag knappt lämna mitt rum. Blir slappande (och kanske lite nätpkr) hela dagen i väntan på morgondagen. Och nej, jag längtar inte till matten på fredagmorgon utan jag längtar tills när Katta kommer på Fredag kvällen någon gång! Saknar henne så..<3

Matisyahu - Jerusalem

3 kommentarer:

Lovisa sa...

Haha nu slipper jag vara avundsjuk för att jag inte är ledig på tordagar ;D

Anonym sa...

Det verkar dock som att jag kommer bli helt ledig på torsdagar nästa år. :P
men dom kompenserar de vackert genom att göra min andra dagar hemska, så de är nog inte så mycket å vara avundsjuk på..

Tiltmaster sa...

hehe japp det slipper du Lovia och Lin, även om de andra blir hemska så är det grymt skönt med en bra dag i veckan :)

Men jag ska försöka fixa så jag blir ledig på torsdagar ändå men då måste en del folk göra lite uppoffringar så får se hur det går :p