lördag 8 december 2007

Plus trots otur

Igår kväll var jag först på middag hos Sofia och Tomas (och Erica) och åt färsk pasta med en jättegod pastasås. Till efterrätt åt vi äppelpaj med vaniljsås och glass. Riktigt gott var det och en bra uppladdning inför pokern skulle det visa sig. För efter maten så stack jag iväg till Hallsta och mötte Rasmus och Dan i brottarlokalen.

Sirvén kom och i väntan på Mannu och Wille satte vi igång ett cashgame. 0.50/1kr körde vi och jag köpte in med mig för 50kr likaså Sirvén. Dan och Rasmus köpte in sig för 100kr var. Spelet började bra för mig när jag rivrade en nötstegen och Dan betalade av mig med rivrat tvåpar. Jag kom upp i 75kr innan jag fick AT. Sirvén höjde upp och jag synade. Floppen kom Q T 8 och jag betade 3kr. Han checkhöjde mig till 7kr och jag synade. Turn x och han betade 10kr. Jag valde att syna och rivern kom T. Han betade 8kr och hade typ 20kr kvar bakom. Jag som trodde han satt på Q gjorde en värderaise och ställde honom. Men han synade omgående med T8... nere på 30kr. Jag slog upp mig till 70 igen och sen efter att Wille anlänt så betala han av min stege och jag var uppe i 100kr. Då kom handen... Kvällen största pott.

Jag fick KK i 2:a pos och Wille som bara hade 6.50 kvar gick Allin. Jag funderade lite på raise för att isolera mig men valde att bara syna för att gillra en fälla. Dan la sig men Rasmus som satt på sina 100kr gick Allin. Yes, fällan slog igen tänkte jag och synade. Han visade 88 och Wille hade QQ så jag var 70%-ig favorit till hela potten(230kr) och 80%-ig favvo till mainpotten (200kr). Flopp och turn kom utan K, Q eller 8 men rivern.. där dök en 8 upp. Helt sick.. heelt sick. Ramus klonkade hem hela potten på 230kr...

TILT? Inte så värst faktiskt, lite så klart. Men mest förundrad över Rasmus spel. Vad höll han på med? När jag bara synade Willes Allin satte han mig på typ JT eller KQ så han ville få bort och spela potten Hu mot Wille. Det fattar jag, men varför gick han allin? Hade jag haft någon av de händerna så hade en 20-25kr raise varit fullt tillräckligt. Nu gjorde han ett riktigt tomtespel och fick fullt betalt. Why? Men men det är poker.

Jag köpte inte in mig igen utan sparkade lite boll medan de andra spelade vidare. Sen kom Mannu tillslut och vi började en 50kr-rebuy turre. Jag började som vanligt tight och fick se Rasmus gå från short till chip och Dan åka ut och köpa in sig igen innan jag knappt spelade någon pott. När jag väl spelade så hade jag AJ på big blind. Sirvén höjde till 600(3xbb) och jag synade. Floppen kom 8-hög och jag checksynade hans 800-bet. Turn A och jag checkade igen. Han betade 1200 eller liknande. Jag kände att jag hade bäst hand så jag funderade lite och sen synade för att det skulle se ut som om jag drog. River blank och jag checkade igen. Han gick allin för 5k och jag blixtsynade och han slängde upp 6-4 off för nada. Jag upp som chip 2:a, han ute.

4 kvar alltså och jag Rasmus hade bra markerstaplar. Jag tog det lugnt och lät Rasmus var aggressorn. Dan och Mannu belv allt shortare. Jag snodde bara då och då och låg runt 12k. Dan började höjde allt oftare men på något sätt ökade inte hans stack. Han dubblade upp mot Rasmus för sen bli tvungen att lägga TT och 66 efter raise och rr. Jag fick sen TJ i ruter på big blind. Jag och Mannu var med i potten. Floppen kom Q K x med KQ i ruter! Royal straight flush drag alltså :) Mannu checkade till mig som betade 1k. Han höjde till 2400 och jag valde att bara syna. Kanske var felspel såhär i efterhand :p Turn RUTER ÄSS. Min Royal var fullbordad! Han checkade? Jag checkade bakom. Rivern kom tyvärr ett till ruter så jag fick inge mer betalt för min Royal Straight Flush.. Men ändå fint å få. Andra gången i mitt liv hittils. Den första gången så fick jag det i ett fun money cashgame på 24h xD

Anyway. Dan blev allt shortare och tvingades ställa med T9. Rasmus synade med AT som stod. Med 3 kvar fick jag JT igen. Floppen kom T 3 3 och jag betade. Rasmus la och Mannu synade. turn K och rundcheck. River typ 8 och jag gjorde ett värdebet på 1500. Han synade och visade KQ. Nice hand.. aldrig får man nå respekt utan synade med K-högt på flopp troende att jag bluffade. Jag som innan den beten knappt bluffat nå alls... Sen fick jag JT igen(!) och höjde till 1200. Mannu på bb dubblade och jag synade. Flopp A A 9 och rundcheck. Turn 8 och rundcheck. River 3 och han checkade igen. Okej, tänkte jag. Han har inte slowspelat ett A så jag borde kunna sno potten nu. Jag gick allin och fick se han folda KK face up. Jag kunde inte motstå frestelsen så jag visade min J-höga hand :)

Efter det så dubblade jag upp Mannu igen med 88 mot AK. Sen slog Rasmus ut honom när han rivrade nötstegen. Jag kom in i Hu spelet som stor underdog på bara 6k mot hans 36k. Men tack vare grymt kortsnitt så vände jag och vann. Första handen fick jag KK och fick en walk.. tack! -.-Sen dubblade jag med A5 och K8 och sen AT mot A5 så var jag helt plötsligt chip. Så kikade jag ner på AA i big blind. Rasmus gick allin med AT och mina äss stod sig :)

Så trots ett stort bad beat i en stor pott så lämnade jag brottarloken som vinnare, riktigt nöjd med mitt spel :)

Nu ska jag snart iväg och fira syrran på hennes 23-års dag och sen blir det Lucia ikväll i mission. Så byebye!

Dio - Holy diver

Inga kommentarer: