torsdag 6 december 2007

Inga fler lediga torsdagar?

God en morgon. Idag är det torsdag igen och jag är så klart ledig. MEN i veckan fick jag höra att jag inte kommer vara ledig på torsdagar efter jul :( sorglig.... hur ska jag klara av att gå till skolan 5 dagar i veckan!?!? Det övergår mitt förstånd.

Idag har jag varit ute på en jogging-runda där jag sprang förbi Filips mamma som var ute med hundarna och sen gjort min dagliga träning. Hur skönt som helst. När jag kom in hade mamma förberett ett skumbad åt mig. Inte varje dag det :)

Igår kväll/natt efter Heroes(såg reprisen kl 1) så satte jag mig på en SnG. Vid första anblick såg det ut som ett jätte läskigt bord med idel tight/aggros. Men efter ett tag fick jag in ett par reads. Själv hade jag korttorka nästan hela tiden så jag höll mig bara levande. Jag fick AA i andra pos när vi var 5 kvar och jag hade startstack(1500) i marker. UTG, en aktiv spelare höjde till 400. Jag valde att göra en flatcall för kunna trappa honom. Men så hittade killen bakom mig KK och tryckte in. UTG la sig men jag synade och vann. Innan AA-handen var mina bästa händer A9 och AJ off. A9 folda jag UTG och AJ fick jag lägga efter en allin.

Jag lullade mig ITM med ca 2.5k i stacken. De andra två hade ca 5k var. Precis när jag trodde jag skulle komma 3a så slog biggen ut 2an med QQ mot K6 på floppen 5 5 6. I Hu'n dubblade jag i första handen med A7 och sen gick jag allin handen efter med K-högt och fick syn av A-högt som stod.

Idag ska jag åka in till stan med Dan. Vette smeen vad vi ska göra där men ändå ^^ Sen blire hem och prata med Katta <3

Ciao

Alicia Keys - No one

2 kommentarer:

Anonym sa...

Va faktiskt jättepigg på fre trots vårt nattsamtal :D fast tog en power-nap innan tonår sen... riktigt bra knep :P

Tiltmaster sa...

haha så bra :) Sa ju att det funkar! :D Kan inte vänta tills jag får prata med dig ikväll <3