tisdag 11 december 2007

Bailar

Idag på min håltimme efter Luciaträningen hade vi dans istället för eftermiddags idrottslektion. Vi dansade Merengue och sen lite Salsa. Det var faktiskt rätt skoj och lite taktkänsla hade jag faktiskt. I alla fall så var mina danspartners nöjda. Merenguen gick inte upp mot förra årets squaredance men det var ändå kul.

Idag fyller Jukka 18 år! Grattis! Han får äntligen spela poker lagligt^^ Hört att han planerar att börja spela nätpoker nu. Jag önskar han all lycka med grinden på SvS :)

Ikväll så ska jag öva in en presentation om Singapore på engelskan, som förövrigt anses vara världens renaste och lagligast land. Gator är helt fria från skräp då nedsmutsning är totalt förbjudet. Att spotta på gatan kan ge $300 böter. En cykelstöld kan leda till massiva polisjakter så kriminaliteten är mycket liten. Och när jag kan den så ska jag kolla på Champions league. Fast det blir nog bara lite halvt. Real Madrid vs Lazio blir nog utan spänning, då Real kommer köra över det italienska mittenlaget trots att Lazio har chans till vidare avancemang vid eventuell vinst.

Panic at the Disco - The Only Difference Between Martyrdom And Suicide Is Press Coverage

4 kommentarer:

Anonym sa...

Har varit i singapore, det är verkligen så rent som dom säger. Deras tunnelbana kan liknas vid grand hotel i stockholm. Du kan slicka på golven nästan.
Och på bussen så såg vi en böteslapp där man kunde få 1000$ i böter om man skräpade ner, eller samhällstjänst. 8/
Nu när jag tänker efter så har jag också haft presentation om singapore på engelskan förra året eller nåt... lustigt sammanträffande..

Tiltmaster sa...

Yeah va coolt! När var du där? Jag vill också åka dit. Verkar så fint och trevligt :) Ganska sjukt att de har så hårda regler dock.

Haha. Väldigt lustigt sammanträffande.. :p

Anonym sa...

Minns nog inte exakt när jag var där.. eller jo, när jag tänker efter så va de i sexan. Skulle gärna åka dit igen om jag fick, mycket trevlig stad. =)
Men du kan ju ana hur nervös man va, tänk om manb råkade spotta typ. :P

Tiltmaster sa...

hehe okej :) Jag skulle aldrig klara och in få spotta.. :P kanske bäst jag åker till ett annat land^^