söndag 23 december 2007

Crazy rebuy!

Igår spelade jag en 50kr rebuy-turneringen nere vid brottningen. Vi var 7 pers ikl. en viss fullgubbe Yngve. Det blev totalt 8 återköp varav Yngve stod för 3st och jag ett. Yngve spelade verkligen helt galet. Han gick allin hela tiden och det blev så rebuy-perioden blev ett krig om hans marker. Det sjuka var han också hade otrolig tur i allin situationer. Mot mig vann han med KT mot AK så jag köpte in mig igen. Sen vann han också allin preflop med 94 vs AQ och JJ! Sjukt.

När det återstod 1 hand av rebuy-perioden så hade Yngve lyckats komma ner till startstack igen och han gick allin igen. Jag satt bakom honom och tog ett skott med K9 och Dan synade också med AQ. Men jag floppade en 9:a och vann potten på 21k, som tog mig till chipleaden :) Yngve åkte ut och Dan var nere på startstack (7k).

Äntligen började den riktiga pokern och jag var kortkall så jag avvaktade mest och väntade ut de andras misstag, och visste gjorde de andra misstag. Dan var på hugget och tog vara på mycket döda chips. Han vann också en coinflip med AJ vs 99 mot Josse som tog honom upp till 20k sträcket och skickade ut Josse. Lundis hade åkt handen innan oxå pga Dan. Sen floppade Dan en nötfärg mot Mannos överpar och tog sig upp till 28k då han spelade en intressant pott med Rasmus. Jag tror Dan satt på knappen och gjorde en standard raise. Rasmus försvarade sin big blind. Floppen kom A J x och Rasmus checksynade Dans bet. Turn K och Rasmus med 14k kvar checkade. Dan betade 10k och Rasmus synade(?) River Q och Rasmus gick allin för sina sista 4k i en pott på 40k. Dan synade självklart med AK men fick se markerna föras över till Rasmus sida av bordet då han vände upp KT..! Han fiskade in stegen! Ojoj vilket tomte spel. Men Rasmus sa att han fick känsla att damen skulle komma :p I vilket fall som helst så var Rasmus chip och Dan short.

Men Dan gav sig inte utan dubblade upp med A5 mot Mannos ökända QQ. Manno, som ett tag var chipleader tröttnade allt mer och åkte ut. Vi var 4 kvar och det var Bullen, som inte gjort mycket väsen av sig alls som hade minst marker. Han blev tillslut riktigt short men lyckades dubbla men sen med blinds 700/1400 ställde han på knappen med A5 på 9k. Jag hittade AQsbig blind och synade och min hand stod. 3 kvar alltså och alla var riktigt jämnstackade.

Rasmus var den mest aggressiva spelaren av oss och jag och Dan försökte mest hitta lägen och bluffa tillbaka eller trappa. Jag snodde tillbaka och tog upp min stack till 40k. Dan trappade med AA på small blind då han bara synade. Och i vanlig ordning höjde Rasmus. Dan gick allin och fick blixtsyn av Rasmus med JJ. Men Rasmus tur fortsatte och han floppade en J. Så det var Headsup mellan mig och Rasmus.

Jag hade som sagt 40k mot hans 60k och blindsen var på 1/2k när matchen inleddes. Vi både började ganska avvaktande och de första givarna hände inte mycket. Men sen efter ett tag började vi bluffa varandra och vi tog ungefär varann pott. Båda var ganska trötta och förvirrade märkte vi. En pott missade vi att det var split och i en annan så såg jag inte att jag hade färg. Så efter ett tag bestämde vi oss för att dela prispotten på 700kr. Båda nöjda och glada. Hade i och för sig varit kul att spela klart men jag var hungrig och han ville hem till Sabine så vi får mötas någon annan gång. Dessutom var jag rädd att hans flyt under hela kvällen skulle fortsätta ;)

Nu måste jag städa och ikväll blir det öfr hoppningsvis fotboll för hela slanten. Först möter Inter - Milan och sen Barcelona - Real Madrid :D ! Men matcher sänds på tv 4 sport och den har inte jag.. :/ så jag måste ringa runt och se vem jag kan våldgästa.

Hörs!

Inga kommentarer: