tisdag 4 december 2007

Tränings schema och SnG lir

Igår efter träningen hände det igen. Jag mådde illa och det var jobbigt att andas. Så nu måste till med hårdhandskarna. Jag tänker börja köra egen träning från och med idag. Jag måste komma i form igen. Minns inte när jag var så här otränad sist.. Jag kommer börja med en ganska lung träning och sen förhoppningsvis öka och till efter jul är jag i form igen. Programmet kommer se ut ungefär som följer:

Varje dag:
3 x 20 Situps
2 x 15 Armhävingar
2 x 20 Upphopp
2 x 15 Triceps övningar

Minst 1 gång i veckan:
Löpning (joggingtempo) 2 km.

Får se om jag lyckas följa det här nu. Blir en utmaning :)

Igår så blev jag SnG sugen när jag kollade WPT på femman. Klockan var typ halv 2 när jag drog igång den första turneringen. Jag gick upp till min nya grind, 5$ 10-manna. Känner att jag har råd med det. Har ju ändå $400 på kontot.

Anyway, Jag losade tidigt med AQ mot A9. Sen dubbla jag upp för att tappa typ hela stacken med toppar mot lågt tvåpar. Detta var mitt enda misstag under kvällen. När jag synade hans allin efter min höjning trodde jag att han hade tvåpar. Men jag känd mig turlig och hoppades på mina outs. Men jag missade och losade sen med KQ mot KT då han drog in en runner runner färg...

Nästa turnering började bättre men fick ändå bara en split med AK vs AJ då bordet dubbel parade sig. Mycket fisk i båda turneringarna så var mest att vänta kort som gällde. Med 4 kvar låg jag 3a ganska nära chip tvåa. Men chipettan bluffa bort sig till chiptvåan och de satt på typ 5-6k var. Jag hade 3k och den sista bara 1k. Blindsen var på 100/200 i det här läget. 1k -tomten la nästan alla händer. när blindsen ökat ytterligare till 150/300 så limpade han med i en pott med 1/3 av stacken. Det visade sig sen att han hade QQ och vann en liten pott.

Ett par händer efteråt fick jag AA på small blind. Fisken på cut off dubblade bb till 800. Chippen synade och jag gick allin. 1k-tomten gick allin och så även fisken. Tomten hade K2 och fisken QQ. Jag vann och kom till Hu;n som 2-1 underdog. Jag fick J9 på big blind och checkade och floppen kom Q 8 3 med två hjärter. Jag betade pott och fick syn. Turn blank och jag bombade på pottbet till. Han synade igen. Nu låg det 4300 i potten och jag hade 4k kvar. Rivern inget hjärter och jag gick allin. Han blixtla och jag visade bluffen :) Det avgjordes sen när jag fick T2. Jag synade hans dubbling från big blind. Flopp A T 2. Jag checkhöjde honom hårt och fick omslag allin och syn. Så klart trodde jag han hade äss men han vände upp 77 och drog till 2 outs. Min hand stodoch stängde av datorn och gick till sängs, strax efter 04 var klockan...

Jag plussade $15 och känner att jag ska grinda sånna här SnGs nu ett tag. I alla fall till lovet :p

Just nu sitter jag i skolan och har psykologi lektion. Vi ska alldeles strax ner till ett annat klassrum och ha kul med Lindbo 9:orna Lisa, Lovisa, Linnea och co ;) Sen blire lekar på idrotten.
Bye!

Chamillonaire - ridin' dirty

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du kommer aldrig orka med det schemat varje dag till jul:P

Tiltmaster sa...

haha. Tror inte jag heller men vi får se :)