fredag 21 december 2007

Världens bäste Wille Möller

Ojoj, jag vet inte vart jag ska börja. Jag vet seriöst inte vad jag ska börja någonstans. Mina tankar om Wille Möller som pokerspelare är allt annat än goda. För det första så är han en slowrollare av stora mått och ni vet alla vad jag tycker om sådana efter ett tidigare inlägg. Som igår.. Wille hade typ J8 på handen och bordet låg 9 5 5 J J och han betade med sin kåk. Magnus "blubb blubb" Bark gick allin för bara några tusen till med lägre kåk, A5. Nu började Wille steka och steka. Alla utom jag och Bark tittade Willes kort och efter en stund anar jag att han sitter med en knekt så jag säger "har du en knekt så är det bara att syna" Rasmus svarar "det tråkiga är ju att han har det" så han synade och visade korten. Jag blev nästan Tilt på honom och börjar dampa om att det är FEL att göra så. Att det är dålig pokeretik och allt. Men han verkade inte fatta någonting och sa bara att det är kul att göra så. Det värsta var att Bark och Sivén höll med honom....

Sen i spelet när han på något mirakulöst sätt blivit chip (bl.a. vunnit KT vs AK allin preflop) med 5 kvar så spelade han en hand totalt huvudlöst. Totalt. Jag kan än inte komma på något sätt han kan ha tänkt...

Jag satt på nästan lika mycket marker som honom så vi två var chipleaders. Jag hittade AQcutoff och blindsen hade precis stigit till 500/1000. Jag höjde upp rejält till 3500 för att inte få några marginella syner mot mig. Men Wille på small blind synade ändå och de andra la sig. Potten var redan på 8k och jag hade ca 14k bakom. Wille hade väl kanske 17k

Floppen kom Ah 9h 9d och direkt när ässet föll på bordet visste jag att jag hade honom. Han checkade till mig som mjölkbetade 2k. Men till min fasa gick han omedelbart Allin. Vad skulle jag sätta honom på? Eftersom vi båda var storstackade så fanns det ingen anledning för honom att bluffa mig för alla hans marker. Så en bluff räknade jag bort. En 9:a ? Ja, visst kunde han ha en 9 på handen men vad för hand som innehöll en 9:a skulle han syna min höjning förefloppen med? Det är bara 99 eller A9 så de händer räknade jag oxå bort. Eller har han dem får han väl ha det rättare sagt. Ett färgdrag då? Nej, inget färgdrag. Om jag känner Wille rätt så hade han bara synat med färgdraget och fiskat in det. Så det troligaste var ett annat A. Jag bestämde mig att sätta honom på A7 så jag synade.

Han visade upp 8h8d !!! Wooooooot?!?!?!? Vad i hela friden höll han på med? Jag var så klart överlycklig då jag var 90% favorit till att ta en ENORM chiplead. Han hade ju i och för sig 2 outs i 8:orna och desstuom ett backdoor-flushdraw. Men inte skulle han klara av att klonka det ? Jo visst vare det så..

Turn 7h.. oh no!

River Kh... YOU GOTTA BE KIDDING ME?!?!?

Så jag förlorade potten och åkte ut på 5:e plats med 3 priser. Bullen åkte direkt efteråt och sen åkte Sivén, trots storstack och Dan gled in Hu:n med väldigt liten stack. För liten för att kunna vända sitt underläge visade det sig och Wille plockade hem första priset på 400kr... Det kändes sådär måste ja säga :p

Efter pokern stack jag hem till Dan och ojade mig för bad beaten och så såg vi på tidernas bästa film, Rounders. Den är lika grym varje gång man ser den! "Always leave yourself outs" Eller vad säger du Wille? xD Filmen var i alla fall slut typ 03. Så jag orkade inte åka hem då utan slaggade hemma hos Dan. Vi sov till typ 2 idag och sen åkte jag hem.

Ikväll ska jag på Julfest i Västerås med Eric och Micke. Det ska bli kul :)

Nu drar jag. Tack och hej!

Oar - Crazy game of poker

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sjuk kväll, hans flyt kan ju inte fortsätta såhär och det värsta är väl att han tror att han är en bra pokerspelare när han vinner turneringar..

Tiltmaster sa...

Sant man. Heeeelt sick.

Nej men eftersom han är så kass får han ju gärna tro det. Jag/vi måste sluta knacka på akvariet om du hajar vad jag menar? :D