torsdag 20 december 2007

Äntligen loov!

Idag gick jag äntligen på julov. Huuur skööönt som helst! :) Jag älskar lov. Det är så bra för man kan göra vad man vill, när man vill och hur man vill!

Saker jag måste göra på lovet:

  • Vara med Älsklingen <3
  • Spela poker :)
  • Sova :M

Ska bli übertrevligt!

Idag var det alltså avslutning och Julshow och det var vår klass som hade hand om den. Och med vår klass menar jag Ia, Johanna, Julia och Rosalie. Klart vi andra hjälpte till med bärhjälp och så men när de tackade SPS06 på scen tog jag inte åt mig av äran.

Julshowen tycker jag var bra. Konfrencier Anders var kul och det var bra uppträdanden. Bland annat Karro och Jenny sjöng. Även Anders bror som oxå hade humor och kunde sjunga var skoj. Låten om den fulaste som finns var skön^^ Men sen kom den "hemliga" personen som "alla" väntade på. Det var Idol-Mattias som tog plats på scenen i Forum. Alla tjejer tog fram sina mobiler och kameror började plåta honom där han satte sig och började spela och sjunga. Drack Kantzowska vatten gjorde han oxå :p Han spelade två låtar. En julsång och sen hans egna favoritlåt, en Stewie Wonder låt.

Efter föreställningen när alla tjejer slutat prata med Mattias så fick jag min chans. Han hade glömt sin buketten som han fick som tack för att han var med innan han gick.

Så jag tog buketten och sprang ikapp honom och när jag såg honom ropade jag: " Vänta Mattias, blommorna!"

Han vände sig om och tittade frågande på mig(undra varför? xD) men sen kom han på att han glömt buketten då försvann pinsamheten. Han tog emot blommorna och vi önskade varandra en god jul :)

Okej, riktigt så gick det inte till. Såhär var det egentligen:

Efter vi varit i klassrummet och fått våra betyg/omdömen och även nästa års schema, som sööög hårt btw, så gick jag och Filip ner i våra tomteluvor till Forum igen och skulle hjälpa till med efterstöket då möter jag Julia som säger åt mig att springa ikapp Mattias och ge han hans kvarglömda blommor.

Så trots att få träffa Idol-Mattias inte var alltför upphetsande och dramatiskt som man kan tro så har jag ändå sprungit efter honom, gett honom blommor och önskat han en god jul. Vem mer har det? ^^

Nu ska jag vila och kolla på pokertube och sen ikväll så ska jag väl till Hallsta och spela själv. Så vi hörs :)


Så här glad är jag för vi har lov nu :D !

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lol, blir nästan avis. Under ela tiden som han spelade så fattade jag alrig at tdet var han. Kom sent, och satt typ vid sidan på ett bord och pratade med mattis. När han började spela och sjönga så såg vi inte vem de va, men tyckte han var dutkig etc. När jag kom in så frågar alla om jag såg idol-mattias. Blev smått grinog på mej själv.
men jag hörde ju honom åtminstone, och såg hans hand och halva ansiktet typ. xD

Tiltmaster sa...

haha okej :p Lite kasst att han inte presenterade dig faktiskt.

Men jag har träffat honom. Han är inte så speciell^^