torsdag 22 november 2007

EM 2008 - Här kommer vi!

Igår säkrades äntligen platsen i EM-slutspelet nästa sommar. Det vart ingen lätt match mot Lettland men jag tycker vi dominerad hela matchen och vann väldigt välförtjänt. Efter bara 34 sekunder av matchen tog vi ledning tack vare Allbäck som direkt leverande när han fick chansen i startelvan igen! Ljungberg slog ut bollen till Zlatan som gjorde en halvfint och slog in bollen hårt på första stolpen där Allbäck kom och stötte in bollen. Bättre start är svårt att få. Jag såg matchen tillsammans med Simon på Hantis i köping och många hann inte sätta sig ner innan de vart mål :)

Innan matchen började satsade de som ville en tjuga på ett resultat och jag frångick min klyscha "statistik ljuger aldrig" och bettade på 2-0 till Sverige istället för 2-1 som 5 av de senaste 8 mötena slutat. Det var dumt av mig för helt plötsligt från ingenting så slarvade svenskarna lite och Letterna gjorde turligt 1-1 och det blev dödstyst i lokalen. Eller någon som bettat på 1-1 blev glad ;) I andra halvlek avgjorde Kim Källströn matchen och spikade slutresultat 2-1 och vi var klara för EM. I samband med målet fick jag höra en fin liten visa av ett gäng fyllgubbar bakom oss xD

Hårigt bröst och rakad pung!
Källström han är våran kung!!

Tyckte den var lite kul :) hahaha. Det som hände förövrigt under gårdagskvällen var att Spanien slog Nordirland och vann gruppen före oss men det mest otroliga hände i Englands måste match mot ett redan slutspelsklara Kroatien. England förlorade med 3-2 och missar alltså EM! Steve Mclaren rök så klart direkt och nu under man vem som vågar ta över som Englands förbundskapten^^ Finland och Norge missar också EM, tyvärr.

"Tack grabbar ni är bäst! "<3

Inga kommentarer: