tisdag 27 november 2007

Övrigt

Örvigt är det mina läsare tycker är mest intressant att läsa om min blogg, närmare 38%. Tätt efter örvigt kom skola och pokern på 30%. Sporten hamnade sist utan några röster alls. Jag är något förvånad över att så många röstade på skolan och ingen på sporten. Pokern och örvigt var ganska väntat. Men vad menar jag med övrigt? Allt som inte är sport, skola eller poker? hmm..

Idag så fick jag reda på både mitt resultat på psykologi-provet och småföretagarna-provet. Psykologin fick jag bara 3 fel så det får jag vara nöjd med. Småföretagarna däremot gick något sämre och tack vare (eller pga) att jag bara lyckades få 1 av 4 p på sista frågan så missade jag mvg:et. Men men. Hoppas han bryr sig vad vi gör på timmarna med. Vi spelade fotboll på idrotten sista lektionen. Det var Rozgar som hade hand om lektionen så det var kul fastän jag inte dampade ;)

Träningen igår var nog en av dem flummigaste på länge. Till en början var allt normalt men så hände något. Alla började spela mer och mer oseriöst och skott kom från alla olika vinklar. Det var allt mellan Salo-räddningar och folk som missade öppet mål. 2 snyggga självmål blev det också. Varav jag stod för det ena. Jag stod i mål på en hörna och stack emellan och fick en touch på bollen. Den studsade upp på Emil och vidare på Robin som sköt i stolpen och sen ut mitt i nyllet på mig och sen in. Det var fint. Men senare lyckades Peter med ett ännu snygggare självmål. Vår målis var ute ur målet så Peter skulle bara rensa bollen utanför målet när han hade Danne i hälarna. Men istället för att skjuta utanför så fick han till en pärla rätt krysset. Hahahaha. Lätt bland dem finaste målen jag sett i inomhusboll xD

Ikväll är det Champions league! kl 20.30 på 6an sänds matchen mellan Barcelona och Lyon. Förutsättningarna inför match är att Lyon måste vinna för att komma före Rangers ikväll. Om barca tar poäng ikväll så är det helt klara för vidare spel. Men Barcelona har Eto'o, Deco och Henry på skadelistan och med en Ronaldinho ur form vilar ansvaret på Iniesta, Messi och 17-årige Bojan Kirkic. Bojan klev in i lördagens segermatch mot Recreativo och fick på egen hand igång spelet och han gjorde även ett mål. Hoppas på något liknande ikväll :)

Kalle baah - Nu är tiden här

Inga kommentarer: