lördag 3 november 2007

Snow!

Igår när jag åkte hem på moppen från pingst så låg det ett snötäckte på marken! Hela 2 cm snö hade fallit och mer var påväg. Drygt halva vägen in på Årbyvägen så vart det nå fel på moppen. Det kunde inte vara soppan för den fyllde jag på igår så det var troligen tändstiftet som det var fel på. Så det fanns inge annat å göra än att gå de sista 3km med moppen. Snöandet hade övergått till snöblandat regn så det var både jobbigt och riktigt blött! Den vanliga kvarten hem blev istället 50minuter -.-

I onsdags var på jag övernattning i pingst. Det var riktigt skoj fast nå sova blev det ju inte. Eller jo, i och för sig så hann jag sova ca 3, ljuva timmar mellan kl 07.00 - 10.00. Det räckte gott det. Sen packa jag ihop mina grejjer och gick iväg till Dans lägenhet och väckte honom för att han, jag och Linus och hans tjej Louise skulle åka till Arboga över Dan och bada. Det gjorde vi. Att hitta dit var själva äventyret. Jag hade inte åkt till Arboga på många år men Linus räknade dock kallt med att jag kunde vägen. Det kunde jag också, men eftersom jag tvekade så mycket trodde han inte på mig och körde åt andra hållet. Då var vi tvunga att vända men ganska snart var vi framme vid Ekbacksbadet. Det var ett fint litet familjebad och inte så mycket mer än så. Det enda vi gjorde var att typ sitta i bubbelpoolen. Men det var gött det med. Timmarna gick och det var dags och fara hem.

Väl hemma ringde jag så klart Rasmus och han sa att vi skulle spela kl halv 8 och att jag skulle vara hos Lundis kl halv 7 så vi kunde snacka. Duktig som jag är var jag hos Lundis kl 18.30 men där var ingen hemma. Så jag ringde Razz igen och han hade tydligen missförstått Lundis och själv var han inte hemma på 30min så då gick jag hem till Dan istället. Vi snacka och hann vinna lite på bet under tiden. kl 21 blev ny speltid så vi var brottningen då. Men ingen Rasmus. Utan 21.03 får man ett sms :" vart är ni någonstans?" Så typiskt Ramsus. Kvart, 20 över 9e var vi 5 pers där som satte oss ner för lite cashgame.

Blindsen var 1/2 kr plus ett par övermörkar(straddles) Jag satte mig ner med 150kr som jag hann gula med på 15 min. Först spelade jag en pott mot Jukka när jag hade AT i klöver och floppen kom Qh Jh 8c och jag synade hans 15kr bet eftersom jag trodde jag hade minst 7 outs. Turn kom klöver 2 så jag fick också ett färgdrag, ytterligare 9 outs. Men Jukka gick allin och lämnade mig inge väl än att vika. Vi körde rabbit hunt och en K hade kommit på rivern och givit mig nöten. Han visade sin hand och det var KQ i klöver! Synd att han tryckte så hårt på turn annars hade jag vunnit en fin pott.

En stund senare plockade jag upp TT på knappen efter att någon limpat höjde jag upp till 11kr. Mannu på small blind synade och floppen kom 9s 6c 2c. Mannu betade 10kr och jag höjde direkt upp till 35kr. Mannu synade snabbt så jag satte honom på färgdraget. Turn Jh och han betar nu 30kr.. hm. Vad göra? Slå om igen och visa verkligen styrka hade ju funkat mot starkare fi men jag valde istället att synar och se vad rivern kom. Den kom alldeles blank och Mannu betade ytterligare 30kr. La la la la.. Syn och han visar J7 i klöver! Alltså färdrag på flopp och toppar på turn.. Nere på 20kr som jag stoppar in med A8 och losar mot Rasmus JT tror jag det var.

Blää på cashgame. Turneringen började lika illa. Fick 3 mellanpar i tidig position, 99,TT och JJ och förlorade alla potterna när överkort kommit på bordet. I den jag hade 99 låg bordet A K A Q J och och jag rasmus checkade runt till rivern där han betade och jag la mig. Han visade 92 :P

Väldigt short stoppade jag in och gjorde ett rebuy. Då började det gå bättre och och slog upp mig till 11k. Som senare förvandlades till 23k då jag vunnit en coinflip med AQ mot Jukkas TT. Ny chip och det var bara och ösa med höga blinds. Jag höjde upp till 4k(4bb) 5ggr i rad med händerna AQ, 55, AQ och 33. Jag fick omslag allin med en AQ då jag losa coinflip mot 22. Sen omslag av samma kille(Lundis) med 55. Jag synade igen 2-1 på pengarna men han hade 88 och jag var nere på 12-13k. Lundis slog ut Dan och Mannu i en och samma pottt och vi var 3kvar. Dan hade förövrigt mycket oflyt den kvällen men han visade iaf sina reading skills när han la JJ på ett 9-högt bord mot AA :) Sen blev han lite foldgalen och la AJ på bordet J xs xs.. ?

Jag bubblade efter ganska dåligt 3 manna lir. Jag var den med minst marker så de andra attackerade mig och hela tiden och utan kort vågade jag inte gå på mina reads och köra min klassiska re-steals. Det är dem jag brukar leva på i slutet av turneringar ju..

Jag vet inte om jag förlorade pga av att jag hade otur, spelade dåligt eller beroende på sömnbristen. Det lite irriterande att inte vet det. Men det var säkert en kombination av alla.

Ikväll ska jag spela igen och nu ska Tomas också följa med. Dags och ta hem en vinst igen. 2 förlustkvällar i rad ju.. :/ Razz är nere och lirar HORSE på klubben just nu den fuskaren. Jag vill bli 18! Men men. Kvällens lir får räcka. Wish me luck :)

SOJA - True Love

Inga kommentarer: