onsdag 31 oktober 2007

Movienight @ Fava

Igår var jag ju hos Filip och hade Movienight. Jag vi såg på 3 filmer och moffade i oss snacks för 95kr! Det var bra äckligt i slutet asså. Jag typ rullade hem på moppen från Filip ^^ Fast kvällen började inte så lyckat. Efter jag vart vid affärn och handlat allt gott så tog jag av någon anledning strömsholmsvägen till Mölntorp. Istället för att vända om och åka den snabbast och närmaste vägen till Filip :S Det visade dig vara ett stort misstag då jag kom fram till mölntorpsbron. Den var avstängd. Jag såg Filip hus men det enda jag kunde göra var att ta moppen och runt till andra sidan tillbaka genom kolbäck -.-

Väl framme hos Filip kollade vi först på "I now pronunce Chuck and Larry.." Jag hade hört mycket dåligt om filmen så jag blev positivt överraskad hur kul den var. Klart att storyn kanske är den bästa men det är bra svårt att inte garva när man ser den. Bara den kinesiska mannen som läspar är bara för kul :D I en scen så tar Sandler Jessica Biel på brösten en bra stund, bara för att han "är" gay. Tänk om man vore lagd åt det andra hållet ;) Den får en stark 3:a av mig. H H H

Sen var det meningen att vi skulle kolla på House men eftersom "Welcome to the jungle" gick på 6an såg vi den istället. En äcklig scen i house när en tjej bajsade ur munnen avskräckte oss också :P Welcome to the jungle hade jag sett förut och jag visste att den var bra. Vill du se en actionsspäckad komedi som dock är lite överdriven i vissa stunder så rekommenderar jag den här filmen :) Man måste kanske ha min och Filips humor också :) H H H H

Älska 6an. I pausen till Welcome to the jungle kom en otroligt förvånande reklam. "Du som trodde du föralltid skulle få slippa se en dålig Dennis Quaid-film igen hade fel. Här kommer ännu en och den suger faktiskt inte! Hahahaha! Ärlighet varar längst :)

Under tiden vi kollade på dem andra filmerna tankade vi "Smokin Aces". Det var en riktigt slaktar-gangster-rulle. Så ett bättre namn på den borde ha varit "Smokin Asses". Jag blev riktigt besviken på den. Det enda i filmen som levde upp till mig förväntningar var specialeffekterna och ett par riktigt coola scener. Annars var den bara konstig. Väldigt svårfattad handling. Hela tiden vare "öhh.. vaa?" Helt enkelt en 2:a. H H

Ikväll ska jag övernatta i mk. Blesss

Btw, jag kan ha hitta ett nytt sätt att tjäna bra cash på bet.. Headsup SnG! Både Pottlimit Omaha och No limit Hold'em :)

Hoobastank - Just one

Inga kommentarer: