söndag 28 oktober 2007

Poker + alkohol = skit

Fy va pisst jag vart igår. När jag åkte hem till Jocke för att spela poker på kvällen var det fylleparty i rummet intill och några som var med och lira hade med druckit. Jag kunde verkligen inte koncentrera mig alls. Så oseriös poker orkar jag inte med. Poker och alholhol hör verkligen inte ihop! Nästa gång tänker jag vägra att spela mot påverkade spelare och framför allt så kräver jag lugn och ro vid bordet. Ingen har rätt att skriker TIME efter 10 sekunder! :@ De som inte är med i potten måste vara helt tysta och får inte på några sätt påverka spelet. Vilket hände ett antal gånger igår. Bland annat när jag skulle fatta ett beslut för alla mina marker i potten jag berättar om nedan -.-

På dagen runt kl 16 var det en riktiga turneringen. Visserligen var 2 man redan påverkade då men det gick bra ändå. 100kr freeze out deepstack, 9 pers med. Jag började aggresivt och det gick upp och ner. Med blinds 40/80 hände en sjuk hand. Lundis limpade UTG och en halvpåverkad gubbe på Cutoff höjde till 200. Jag tittade ner på KK på knappen och slog om till 600( jag hade 1300-1400 innan handen startade). Lundis synade och så gjorde även gubben(!).

Floppen kom Q 7 4 regnbåge och Lundis, som hade båda oss täckte gick allin. Gubben gick också allin och turen kom till mig. Vad göra? Vilka två händer slår jag som de skulle gå allin med? En av dem sitter nog på AQ men vad sitter den andre på? Om den andre har QQ så får det va så. Jag hade lagt in så pass mycket av mina marker och potten var så pass stor så jag tog chansade på att trippla upp. Men naturligtvis hade båda mig slagen. Lundis visade AA och gubben QQ som vann potten åt honom. Btw, hur kall får kortleken vara egentligen?

Såhär i efterhand har jag tänkt och grubblat på handen. Låg en stor del av gårdagsnatten och funderade. Jag har kommit fram till att jag naturligtvis måste lägga handen. Men att fatta det beslutet blir inte enklare under de omständigheterna som var igår. Jag har skickat in handen till Ola på poker.se så får jag se vad han säger om mitt spel i den potten. Dan och Rasmus delade prispengarna sedan dem kommit headsup.

Om någon timme är Allsvenskan avgjord och IFK Göteborg är då förmodligen svenska mästare :)

Nu ska jag äta och sen vara hundvakt. Hörs!

Hammerfall - At the end of the rainbow

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jadu, verkligen en irriterande dag igår.. ville bara få slut på det så fort som möjligt. Men skönt att man kan glädja sig åt SM-guldet nu:D:D

Tiltmaster sa...

mm -.- Hur underbart som helst :D!!!