måndag 8 oktober 2007

Rule nr1: Dont play Halt

Igår gjorde jag något dumt, men kul. Jag spelade superhalt och inte helt oväntat spelade jag kass poker och förlorade. Men det gjorde inget för jag ville bara spela. Visste att jag skulle förlora redan när jag tackat ja på Lundis inbjudan på msn. Man kan inte spela bra poker när man är över-övertrött, ofokuserad och tankspridd(nykär;)) hehe

Vi var typ 8 pers som samlades runt bordet. Mina gamla spelkollegor Dan och Jukka. Rasmus och Lundis var så klart där. Bullen och Mannu dök också upp. Jag spelade tight till en början och plockade upp JJ. Blinds 25/50 och lundis höjde till 200. Jag slog om till 800 på knappen. Flopp Q x x och han betade ut 600. Förmodligen info bet tänker jag och höjer till 2k. Han synar turn blankt och han checkar. Av någon anledningen får jag för mig att gå allin och fick syn av hans QT. Jag köpte in mig.

Mannu och bullen spelade en pott i blindarna och det var raise och rerasie före flopp. Flopp Ks Qs 7 och mannu betade på och bullen gick allin och fick syn av AK. Hans KQ stod dig till rivern där ett äss dök upp och han tvingades göra ett rebuy han med. Mannu började mosa bordet och fick troligen "the cards of a lifetime" för han tog alla potter han gick med i. Alla mina stealförsök misslyckades. Vändningen för Mannu var när jag höjde upp med KJ och och han återhöjde mig stort. Jukka på bb tryckte blixtsnabbt allin när turen kom till honom och Mannu tvingades syna med sin KK. Jukka vann potten med sina äss och var nu 2a i marker. Jukka hade sen grym otur när han gick allin med AK i en blindsduell mot Lundis med nästan lika mycket marker. Lundis synade med AQ och floppade en dam och plötsligt var han short som vi andra. Rasmus höjde före floppen och gick sen allin med mellanpar och stegdrag men Dan blixtsynade med nötstegen.

Lundis slog ut Bullen och Dan i och samma pott och sen tryckte jag allin med A2s utg och han och mannu synade. Flopp A J 5 och rundcheck. Turn 2! och nu gick lundis Allin. Han visade JJ och jag var ute. Rasmus åkte snart och de var 3 kvar. Passiv-poker.se och typ ingenting hände. De bytte lite platser och snart hade Lundis en chiplead. Mannu fick KK och synade Jukkas allin med Q6 på bordet Q 6 4 och han blev short och åkte ur. Jukka lyckades vinna headsupen när Lundis spelade för okoncentrerat och slaskigt.

Jag kanske är synsk. För de blev precis som jag förutspådde. Jag kom dit utan strategisk plan och visste inte riktigt vad jag höll på med. Bättre att han en dålig plan än ingen alls. Kom ihåg det.

Imorrn åker jag och Emma in efter skolan till stockholm. Vi ska nämligen se Sunrise Avenue! :D Nu tänkte jag plugga till morgonsdagens psykologi prov. Men ska bjuda på lite kort från helgen först <3

Sunrise Avenue - Destiny

Inga kommentarer: