onsdag 10 oktober 2007

Sunrise Avenue! :D

Igår följde jag med Emma till stockholm för att se den finska rockgruppen, Sunrise Avenue på klubben :D Direkt efter mitt psykologiprov (som gick sådär) klockan 14.30 blev jag hämtad vid forum av Emmas mamma som körde oss till V-ås.

15.20 tog vi bussen och var framme vid T-centralen 1.5 h senare. Vi köpte tunnelbanebiljetter med hjälp av hennes syrra som mötte upp oss. Vi åkte T-banan till Gullmarsplan där vi gick av och började gå mot Fryshuset. Strax intill, i samma byggnad ligger klubben och en dörr stod öppen så vi gick in. Det var bara 8 personer där! :O Vi satte oss på ett bord och i rummet bredvid hörde vi någon spelade. Efter 10 sekunder kommer både jag och Emma underfund med att det är Sunrise som typ repar eller kör soundtracks! Kändes asmysko och höra dom före konserten. Men kul var det. Sångaren sjöng första versen på Romeo på finska xD Gissa hur sjukt det lät^^

18.05 kommer en vakt och tvingar ut de 20 pers som vi nu var. Från att ha varit först handade vi typ på plats 15 i kön. Men det gjorde inget. Insläppet skulle ha varit 18.30 men det blev tydligen uppskjutet till 19.30(då konserten skulle ha börjat). Så i mer än 1 timme stod vi och frös, eller iaf Emma.

19.34 Äntligen inne! Lämnade jackan och sen sprang in och ställde mig näst längs fram bredvid Emma. Förbandet hette Renegade five och var faktiskt grymma dom med! Det enda fula var att sångaren såg du som en misslyckad Hell's Angels medlem som gått och blivit skejtare xD Kan ni tänka er det? hahaha. Ska tanka lite R5 låtar om jag hittar nå. Men alla fick varsin singel så den tänkte jag spela sönder. Shadows

21.15 Hela Sunrise Ave kommer in på scen och öser igång med Choose to me! Sångaren tragglar lite engelska och svenska. Det är så konstigt. Han sjunger bra på engelska men kan verkligen inte prata xD lite kul. http://youtube.com/watch?v=bBQrWl1cm0c kolla själva så får ni se.

De fortsätter med Diamonds, Make it go away och Only. Lokalen är nu fullsmockad och det är typ 90% tjejer där :) En packad blondin börjar stöta på mig :P Hon säger/skriker att alla är så tråkiga för det är typ bara vi och några till som hoppar och sen säger hon " förresten, fan vad snygg du är" Hur ställd blir man inte då och jag får bara fram ett "tack, du är fin du med" hehe pinsamt. Tur att hon var full ^^

Gitarristen i bandet var nog den grymmaste jag någonsin sett live! Helt otroligt hur han höll på! De spelade på och man kände hur svetten började läcka ut. Efter 45 min säger jag till Emma att vi måste gå för att hinna med bussen, men hon föreslår att vi ska ta 12 tåget istället. Jag går med på det och vi fortsätter rocka. Eller iaf jag, hon tar mest kort och filmar. De spelar min favvo forever yours och Romeo, Destiny innan det blir dags för en ALLsång, Fairytale gone bad. Rätt mäktigt när verkligen alla sjöng med och vi i publiken tog en hel vers själva :D

22.32 och de tackar för sig och lämnar scen. Men efter en massa applåder från oss så kommer de inte helt oväntat tillbaka och avslutar med Wonderland. Så fint slut på en så bra konsert! :D

22.41 och det är definitivt slut. Vi går direkt till shoppen och köpte varsin tröja, Emma en rosa tjocktröja och jag en svart T-shirt. Jag sa innan konserten att jag skulle köpa en tröja om de var riktigt bra. Så nu var jag tvungen att köpa en :) Vi går ut därifrån och börjar traska tillbaka till Gullmarsplan. Emma ringer hennes syster igen men hon säger att 12-tåget tar 5 timmar eftersom det är bland annat 2 byten -.- men hon erbjuder sovplats i hennes lägenhet över natten som vi, utan många val tackar ja till.

00.15 framme i Lidingö i systerns lägenhet. Hon och hennes pojkvän hade fixat en bäddsoffa och en vanlig soffa. Vi var så klart vrålhungriga båda två så vi tryckte i oss varsitt nudelpaket och mackor. Riktigt gott efter en hel kväll av hunger. Vi somnade till nattliv strax efter 02.

Nästa Dag

10.25 och jag vaknar. Emma är redan upp och är påväg att sätta igång med frukosten. Systern och hennes kille är sen länge på sina jobb. Vi äter lite mer mackor innan vi sätter oss vid laptop'n och tittar på musikvideos. Klockan tickar på och vi måste göra i ordning oss för avfärd. Vi går ut och tar Lidingö banan till T-centralen där vi kastar oss på tåget till Västerås.

13.06 tåget lämnar stationen och vi är påväg hem! Vi underhåller oss själva med musik och kort från gårdagen. Strax efter 14 kliver vi av tåget i V-ås. Vi går och sätter oss inne på stationen och väntar på att hennes pappa ska komma hem så att han kan hämta oss. Tiden går och går.

15.17 Ingen pappa än och vi går och köper oss varsin munk. Sen även lite godis :)

16.02 Emmas pappa ringer! och skjutsen anländer och hämtar upp oss. Strax efter 5 var jag hemma igen :)

Det var en riktigt bra konsert! :D Ganska mycket väntade mellan och efter men det gick an. Hade ju iaf lättroat sällskap, hehe. Dem grymmaste Sunrise Ave låtarna var Heal me, Make is go away och så klassikern Fairytale gone bad! Så får ni möjlighet och se dem här live så ta den chansen!

Det var nästan allt om min resa till Stockholm. Hoppas det var intressant läsning :) Byebye!



Sunrise Avenue - All because of you

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att emma fick se sina sunrise avenue till slut, vi vart ju tvufna å hoppa över dom i somras för att ha bra platser till MCR, de nämde hon säkert.
Kul att dom va bra också, lät som ni ahde det trevligt. =)

Tiltmaster sa...

jaa :) hehe, japp hon sa det. Det hade vi! :D gillar inte du dem?

Anonym sa...

har nog hört för lite med dom för att ha en åsikt, me nde är inge fel på de jag hört så. :)

Tiltmaster sa...

hehe okej. Innan 2 veckor sen hade jag bara hört en låt så ;)