torsdag 11 oktober 2007

Nytt nätverk

Bet365 byttes ganska nyligen från prima till microgaming-nätverket. Det var en bra förändring. Men när jag loggade in igår så märkte jag att de bytt igen.. till ipoker-nätverket. Vilken besvikelse. Jag vill inte att mitt kära bet365 ska se ut som b-sajterna CD och VCpoker :( Ipoker är en sammanslagning av Tribeca och Tain-nätverken och är nu det största icke-amerikanska nätverket. Antalet spelare ska ha ökat i och med bytet påstår bet365 ledning. Det stämde väl, för kl 7 igår kväll var det över 20 000 spelare inloggade. Med fler spelare kommer också mer fisk och det märktes.

Jag bestämde mig för att inviga det nya nätverket med en liten tureringen. 30 spelare, 3$ inköp och topp 5 fick cash. Galet mycket fisk och ganska snabb struktur så var bara att invänta kort och sen slå till. Blinda ner mig till 1k när jag fick JJ. Chippon höjde utg till 300, två synar och jag ställde in på small blind. chippon syna med AQ och jag dubbla. Väntade och väntade och fick sen 88 och gjorde ett liknande spel och vann mot hans A6s allin preflop.

Då hände det som inte fick hända, med 9 spelare kvar och jag var en av 4 storstackade. 2st limpa in och chipleadern ställde in på över 6k. Blinds 150/300. Jag sitter på 4.5k och blixtsynar med AA. 3an i chips på en blindsen synar också(!) och de har AJ och KK. Najs, 75% favorit till en MEGApott! :D men de ville sig inte. Bordet kom 9 8 Q x T och tomtechippen slog ut oss båda.

Så alltså ingen trevlig start på det nya nätverket men det ska nog gå bra. Kommer sakna den gamla klienten, men får väl vänja mig.

Yay, jag är äntligen klar med min samhällsuppsats! Känns så underbart och det är nog första gången som jag kommer vara nöjd över en uppsats som jag lämnar in :) Nu tänkte jag dampstäda rummet och sen kolla på spiderman 2 som går på 6an kl 21.

Adjö!

Renegade five - Shadows

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kollade också på SpiderMan 2 =)

Tiltmaster sa...

yay :) Den är bra! Ses på lördag?