torsdag 4 oktober 2007

Evig 2a?

Imorgon kommer tyska/franska gruppen hem och idag fyller Dan 18 år. Stackars Dan som inte får supa på sin födelsedag^^ Men han får väl ta igen det i helgen antar jag. Grattis iaf :)

Idag är det torsdag och jag är alltså inte i skolan. Men plugga måste jag ändå göra. Jag måste skriva Analys-delen på min Israel/Palestina uppsats, den svåraste delen. Sen måste jag jobba ikapp mig i matten och så har jag ett psykologi prov på tisdag. Eftersom jag knappt kommer vara hemma i helgen måste jag göra allt idag. Sorgligt värre :/

Igår spelade jag två SnGs för att fira dagens ledighet :P Den första jag spelade var en 5-manna där jag åkte först av alla. Fick T8s och limpade med i pott. Floppade färgdrag och gushot och synade en bet. Satte färgen på turn och synade igen. Rivern para bordet och jag gör ett cryingcall mot hans kåk.

I den andra slutade jag 2a(igen). I mina 4 senaste 10-manna SnGs har jag slutat 2a. Vad beror det på? Jag som spelat så sjukt mycket headsup borde väl inte ha några problem :S Fast å andra sidan har jag spelat hu live och inte nät. På nätet är alltid blindsen skyhöga i slutet och det handlar egentligen om när man ska stoppa in. Allin-poker är kanske inte min starkaste sida. Varje gång jag slutat 2a har jag kommit in i Hu'n som 2-1 underdog. Jag får upp stacken till nästan lika då jag åker ut. Igår var det 44 som losade med T8 pre. Tidigare har det varit 77 mot A6 eller liknande. Det är lite tungt att alltid sluta 2a. Kanske är jag för tight när jag precis hamnat ITM så att jag aldrig kommer in i headsupen som chippo? Strategin är ju att första ta sig ITM och sen gå chansa för att kunna vinna. Eftersom priserna fördelas 50,30,20% och alltså är det dubbelt så stor skillnad mellan 1a och 2an pris än, 2a och 3e pris.

Låt om säga att jag har 3k när vi är 3kvar och en har 5k och en 2k. Ska jag då verkligen gå upp mot chippon eller ska jag låta han slå ut han som har mindre marker än mig? När man kommer Hu har man ju alltid chansen att vända på det. Från 3 spelare kvar till 2 kvar brukar det bara gå ett par händer så om jag inte hittar spelbara kort under den peroden är man ju underdog när Hu spelandet börjar. Hur tycker ni jag ska göra? Jukka, nån konservativ kommentar?

Gotta plugg now, höörs!

Casting Crowns - In me

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har ingen aning;)
//JP

Tiltmaster sa...

haha okej^^ jag trodde faktiskt det! :P