lördag 13 oktober 2007

Sjuk?

Jasså, det är så här det känns och va sjuk. Minns inte när jag var sjuk senast, riktigt länge sen i alla fall. Enligt termometern har jag feber..

Det var igår efter pokern som jag tog moppen hem. Jag hade på mig tjockjacka, termobyxor och handskar ändå frös jag. När jag kom hem så såg jag att det var -5 grader ute, kalllt.. jag gick och la mig i badet och satte på full värme. Men det var jätte konstigt att fastän jag hade varmast möjligast så frös jag :S låg där i 45 min innan jag gick upp och sen gick skakande till sömns.. så imorse tog jag tempern och då hade jag lillfeber, 37.5. Det är lite jobbigt. Jag är så bortskämd med min normala friskhet.

Själva pokern då. Jo den gick väl okej då jag plussade 200kr efter två 2a platser. Både gångerna förlorade jag mot Rasmus i headsupen. Första gången på ren och skär otur då mina pocket 8:or till stod sig mot hans 66 allin pre. Och i den andra så hade han 90% av alla marker när headupen började så då var det typ kört.

I första omgången så var vi 5 pers och det var 100kr freezeout. I typ första potten så slog Rasmus ut Mannu med JJ mot KJ på bordet J 7 2 2 2. Jag låg och grinda mot mig stack spelade verkligen smallball då jag då och då snodde någon pott. För de bästa händerna jag fick före headsupen var JTs och 77 så hade inte så många val. Jag fick A6 utg och höjde upp till 1200 med blinds 200/400 och både Jocke och Dan synade. Här tänkte jag " im dead" men så kom floppen A Q 6 och de checkade till mig. Jag betade ut 1500. Jocke la sig men Dan ställde mig och jag blixtsyna och dubbla upp mot hans AJ. Dan var nu ganska short och åkte nån hand efter. Jag slog ut Jocke med 77 mt KQ och kom som knapp chippo in i hu'n där ni redan vet hur det gick -.-

I den andra började det bättre för mig då jag fick se floppen med mina skitkort Q7 och J3 och floppade 2 par och vann halvstora potter. Uppe på 10k Sen fick jag kvällens bästa hand, JJ. 2 st limpade in och jag höjde så klart. En av limparna gick allin och jag syna så klart då denne spelaren bara hade 3k kvar. Han hade så klart AA och jag var nere på 7k igen och startstack. Shit vad jag hatar JJ. Losar alltid stora potter med den :@

Då började det gå ut för och många bytte marker med varann. När jag satt på runt 5k så märkte jag att många limpade gärna in i potterna och sen la mot raise. Så jag gick allin 3-4 händer i rad och vann upp mig lite. Jag satt precis före rasmus som blev lite irriterad på mig för att han tänkte göra samma spel som mig. Simon slår ut Dan med 99 mot AQs och sen hände en kul pott ^^ Vi va 4 kvar och rasmus gick allin(för hundrade gången) Simon med lite mindre marker syna och så även Jocke(!). Rasmus visar KK, Simon QQ och Jocke 88. Rasmus vinner potten och jag är helt plöstligt itm. Det var ju kanske najs de men jag satt där på mina 6-7k mot hans hans 60 xD Så ställde han mig med QT och jag synade med K5 men han satte en dam på rivern och det var över.

Jag är nöjd över mitt spel med tanke på mitt kortsnitt. Jag spelade tight och klokt och smallball-strategin funkade fint.

inatt åkte brorsan till Italien också. Den fubbisen! Jag vill med åka härifrån. men men hoppas du får det kanon där nere iaf :) Nu ska jag se klart på stockholm open semifinalen mellan Johansson och Blake där båda hittils ägt varsitt set. Sista avgörande nu! Cya

Akon - Blame it on me

Inga kommentarer: