tisdag 30 oktober 2007

Dubbelbubbel

Det är inte sant. Jag och Rasmus spelade $500 guarenteed igår på simbapoker. Jag hade lyckats satelita mig till turneringen med ett par dollar. Rasmus hade otur i sateliterna och köpte istället in sig för $10. Det var en rebuy turnering så det var väldigt mycket action i början. Alla spelare började med 2k var. I paus efter 1 timmes spel var jag uppe på 8k och Rasmus var chipleader med 17k. Jag sket i addon för $10 men Rasmus gjorde det och ökade på sin stack ytterligare. 16 spelare var kvar av de 20 som startade turneringen.

Efter paus vann jag en pott med JJ mot A8s på bordet Ts 6s 2 och kom upp till 13k. Rasmus hade mega otur i en pott mot en jätte tomte och gick från chip till short. Men han dubbla upp och på finalbordet hade han 13k som jag. Tomten som gjorde Rasmus short höjde varje pott och gick från chip till short till chip igen på 4 händer -.- Jag fick TT på sb och synade han raise till 2400. Floppen kom 4 4 J och jag checkade och han pottade så klart och jag gick allin. Han synade med typ K6 och jag var ny chip 2a på 25k.

En bra spelare, Cardplayer slog ut 2 spelare och kom till 40k. Med 5 spelare kvar är jag chip 2a och Rasmus 3a. Vi turas om att sno blindsen men efter att Rasmus höjt på knappen med 69off och sen bluffat handen rakt igenom blev han den minsta stacken. I ett försök att ge han lite marker lägger jag en bra och en kille med lite mindre marker än mig synar och slår ut han. Jag hade haft bäst kort och slagit ut både Rasmus och den andra och hamnati pengarna minst $120 rikare. Men istället kommer jag ner till 12k men snor upp mig till 25k med skyhöga blinds. Jag fick AJ på knappen och chippon la sig till mig som gick allin. Blindsen var 1500/3000 och de båda spelarena i mörkarna var tighta och hade 13k var. Men tyvärr så hittar den tightaste spelaren syn med AA och jag är nere på 9k och utg får jag K7s. Jag tvingas stoppa in med bara 3 big blinds och får syn av den andra 13k stacken med KJ som slår ut mig...

Jag slutade alltså 4a och Rasmus 5a i en turnering med 3 priser och första pris på $306! Hur lyckades vi med det? :S Hade jag inte försökt hjälpa Rasmus hade minst jag cashat. Jag tänker aldrig mer spela tillsammans med någon -.-

Ikväll ska jag inte spela nå poker utan jag ska över till Filip och nörda nått :) hehe bye!

Magnus Uggla - Pärlor åt svin

Inga kommentarer: