torsdag 18 oktober 2007

Matematik..

.. är bara skit.

Har ett riktigt jobbigt prov i matte B imorrn. Inte för att det egentligen är så svårt. Det är bara det att det är på så mycket och dessutom har jag förmodligen den sämsta matteläraren hittills sen mellanstadiet. Han kan verkligen inte förklara utan bara säger hur lätt det är och så :/ Önskar man hade kvar Lars-göran eller Uffe.. Det är första gången på många år som matten är jobbig.. Tur att jag har Filip som kan förklara för mig iaf :)

Kom och tänka på en rolig liten sång som en annan Filip, nämligen Söderberg gick omkring och sjung på när han hatade matten under högstadiet. Refrängen går typ så här:

Jag kan inte räkna matte
har alltför svårt och fatta
plus minus är för svårt
och jag, suger hårt!

Igår var jag ju på Sverige - Nordirland på Råsunda. Alltid kul att komma iväg men vilken match vi valde.. Lagerbäck utsåg den till vår sämsta match på mycket länge och han är ju ingen "man of the big words"direkt så. Det var en jämn match och 1-1 var helt rättvist. Det var chansfattigt och mycket felpassningar :/ vi som skulle fira EM platsen ju! men men, den kommer ändå senare, förhoppningvis :)

Nu är både min bror hemma från Italien och Micke från tyskland. De har tydligen haft det bra. Ska bli skoj och träffa Micke i helgen. 3 veckor är lång tid.

Nu ska jag ska kolla klart på Las Vegas och sen plugga sönder mig. Hoppas det går bra så jag hinner med nån turre ikväll :)

Peace!

Italio Brothers - Counting down the days (Cascada rmx)

Inga kommentarer: