måndag 1 oktober 2007

Nära

I afton spelade jag en multi table SnG och lyckades komma 2a och vann $30. Jag gick igenom de första stadierna i turneringen lugnt och sakta men säkert ökade jag på min stack. Vid finalbordet kom jag som chip 3a efter att bland annat floppat ett set och slagit ut två short genom en coinflip(!) och slowspelat topp/topp. Den första delen av turneringen fick jag AA,AA och KK men lyckades aldrig få bra betalt. Med KK höjde jag och fick se ett ensamt A komma upp. En tomte minibeta hela vägen till rivern med sin A4.

Med till finalbordet hade jag 4k och blinds 100/200. Ganska snart åker folk på folk ut. Jag är nere och vänder på 2k innan jag sen är chippo med 6k. Med 5 kvar var jag 3a i chips med markerna väl fördelade. Då gjorde chippon ett genidrag med AQ efter att en aggressiv spelare med näst mest marker höjt till 800 på knappen. Han gick allin för 7k och fick syn av KK. Men naturligtvis floppade han ett äss och var nu monster chip mot mig och en till. Jag kom till headsupen med 5k mot hans 20-25k. Inge skoj läge och checkraisar allin med bottenpar men han tar syn med sitt mellanpar som står. Ändå nöjd med mitt spel för dagen. Inte felfritt men helt okej :)

Pokerkontot visar nu irriterande $399.84 Semitilt? ^^

Btw, Ia fyllde 17 år idag. Gratttis!

Jag tvinga mig i säng nu, bye!

Inga kommentarer: