söndag 30 september 2007

Delad vinst

Ikväll var jag och Jukka inbjudna till Rasmus pokergäng. Vi spelade i brottarlokalen bakom Volvo i Hallsta. Det var en 50kr turnering med rebuy under de första 4 blindsperioderna. 6 pers och startstack 7k och blinds 25/50. Spelet började med att Rasmus tog en stor chiplead genom att första vinna en pott över mig med bättre kicker och sen genom att slå ut Jukka med AQ spader då bordet låg A 6s T 3s 5s mot Jukkas A6. Jukka kändes sig lite trött och valde att inte köpa in sig igen, men han stannade kvar och såg spelet till sitt slut.

Nice hand sir. Jag fick KK på sb. Wille på cutoff höjde till 200 och jag slog om till 600. Han synade och floppen kom T-högt med två hjärter. Jag betade 1500 och han synade. Turn blankt och jag gick Allin. Han steeksyna med AK i hjärter och satte färgen på rivern, men jag köpte in mig igen.

Jag insåg att om jag skulle komma ikapp Rasmus var jag tvungen att spela aggresivt så jag körde på. Jag spelade/höjde i stortsett varje hand och mestdels mot Sebbe, en 91a och synmaskinen Wille då. Både var otroligt lättlästa så jag så jag spela upp mig till 10k utan några problem. Plockade upp AA på sb och höjde till 600 med blinds 100/200. Lundis på big blind synade och floppen kom J 8 8 och jag betade ut och gick allin med JT och var ni uppe i 13k Han köpte in sig igen. Jag fick 55 och slog ut Lundis igen mot hans AJ. Sebbe åkte strax därpå och lämnade oss. 3 kvar och jag var knapp chipleader mot Rasmus som inte spelat en hand på länge.

Rasmus telefon ringde och nån Magnus Bark ville visst va med och det var väl okej. Rasmus sa att han inte kallas för blubb blubb för intet xD Fisk? Klart du är välkommen.

En 3vligt hand :) Jag fick 33 i första potten bark var med i, och höjde till 1200 med blinds 200/400. Wille synade och Bark på big blind synade med. Floppen kom HELT PERFEKT 5 5 3 och bark betade ut 1500. Jag synade varpå Wille höjde 3k till. Bark la sin hand efter mycket om och män och jag synade. Turn 7 och jag checkade och han checkade också(?). River 7 och nu vann han om han hade en femma eller 7a på hand och det blev återigen rundcheck och jag blev otroligt lättade när han vände upp AQ och jag hovade in potten. Bark la 88 men han trodde att Wille hade honom och inte jag ^^

Jag hade gått från short till chip och såg med nöje på när Bark slog ut Wille med KQ mot AJ. Allin preflop och en Q på rivern.. 3 kvar och Rasmus fortsatte sitt tajta spel. Jag och Blubb spelade alla potter och jag vann med och utan händer. Bark var nere på 9k när blindsen var 300/600 och han limpar till mig i bb med 44. Jag ställde och han synade med AJ och fick en knekt på floppen och dubbla upp till 18k. Jag var fortfarande chip då bark visade hur man spelar riktigt kass poker. Han limpade på knappen för 800. Jag hade 72 och la men Rasmus höjde till 3800. Bark återhöjde men han inte säga summan innan Rasmus gick allin och hade honom täckt. Bark synade med JT(!) och Rasmus TT stod sig. Förklaring nån? blubb blubb ^^

Split pott. Headsup och 2-1 underdog i marker. Men efter några händer så föreslog Blubb som ville ha skjuts till klubben att vi skulle splitta pengar och ta hälften var. Fair deal tyckte båda och vi delade på 500kr som prispoolen var på.

Utvärdering. Så ännu har vi fått se vem som är den bästa spelaren av oss. Jag är inte jätteimpad av Rasmus spel men det var stabilt och enkelt. Det behövdes inte mer av honom ikväll. Han blev ju tidigt chip och sen slöa han sig hu. Hans reading skills var i alla fall bra tyckte jag och han fattar helt klart den psykologiska delen av spelet. Jag är riktigt nöjd med mitt spel. Jag följde mina reads och spelade väldigt aggresivt :)

Nu ska jag sussa. Natti

Greenday - Christy road

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ööh..
Visst var det en rolig kväll.
Förutom att man åkte ut i första handen man spelade;)
Hade varit kul att fortsätta se kampen mellan den bästa tajta spelaren(Rasmus) och den bästa aggressiva spelaren(Hannes) som jag känner, men Rasmus ville väl tjäna mer pengar på BlubbBlubben i Klubben;)?

Tiltmaster sa...

haha, jag tyckte lite synd om dig faktiskt. Värsta komplimanger :) ja, visst och jag var riktigt på men det var nog bäst som det blev. Jag tjändade ju på dealen så. Det var nog så :D Han var nog lite överraskad över hur aggro jag var :P

Mm... tänk om man vore 18. Snart är du det din fuling :O

Anonym sa...

Älskar Christie road. Underbar låt. :)
Grattis till ett snyggt spel också förstås. ^^

Tiltmaster sa...

Ja den är riktigt bra :) Fick den av Emma nyligen. Hehe, tack så mycket!