måndag 17 september 2007

Agera först, tänk sen!

Det är ofta väldigt fel i poker. Som alldeles nyss, jag spelade en liten turnering med 30pers och 3 priser. Jag låg 2a i chips när vi precis kommit till finalbordet. Chippon var en oberäknelig aggresor från Filipstad som hade nästan 11k. Jag hade suttit vid hans bord länge och sett han slå ut spelare efter spelare. Han synade bla en 2 allin av större stackar med 66 som stod dig mot AK och KQ! Jag ansåg alltså att han var en tomte.

Jag hade 8k och fick JJ på bb. Han höjde utg till 600 med blinds 75/150 och alla la sig till mig som valde att slå om till 1800. Och han stekte lite innan han ställde in. Av någon oförklarlig anledning fördes musen till "call-knappen" och mitt lilla, elaka höger pekfinger klickar och så klart har han QQ .. HUR kunde jag syna? :S Fast å andra sidan om han vänt upp två tior hade jag istället varit ett geni och stooorchip.. "De berömda små marginalerna"

Det är andra gången på 2 turneringar som jag åker ut med knektarna mot ett högre par när både jag och min fi vart storstackar. Riktigt illa och en läcka som måste fixas snarast! Annars är jag snart en tomte som alla andra.

Scrubs nu, byebye

Sunrise Avenue - Rome

Inga kommentarer: