torsdag 20 september 2007

Champions League

I think I'm in love.

Idag såg jag ett lag spela fotboll som den ska spelas. Hypertät defensiv och underbart rörligt spel framåt. Tyvärr lyckades Fenerbache bara göra ett mål så matchen slutade 1-0. Men vilket mål det var. Ett riktigt fint anfall som Roberto Carlos byggde upp när han sprintade upp längs vänsterkanten. Bollen nådde så småningom högerkanten och Alex, som fintade sig förbi försvaret och lade in bollen snett innåt bakåt mot den bortre stolpen där Deivid i höjd med straffpunkten klippte till hårt på volley. Ett otagbart skott för Julio Cesar. Fenerbache hade dussin av chanser som Julios Cesar räddade gång på gång. Han var den klart bästa Inter spelaren. Zlatan hade det svårt och åstakom ingenting på hela matchen.

Barca slog Lyon med 3-0 och imponerade stort mot det franska mästarlaget. Messi hade lekstuga och Deco ägde mittfältet. Henry fick äntligen peta in sitt första mål i barcelonatröjan och jag hoppas nu det lossnar för honom. Han har nyligen genomgått en mycket smärtsam skilsmässa så inte så konstigt att han har haft svårt att hålla fokuset uppe. Go Henry! Han ska bli det toppköpet alla förväntar sig :)

Arsenal slog också sitt motstånd med 3-0! Hemma mot Sevilla tog "the gunners" en säker seger och imponerade också. Förresten var det den svenska domaren Peter Fröjdfält som höll i visslan. Milan vann igår med 2-1 mot Benfica och alla "mina" lag har fått en riktigt drömstart i årets mästercup! Känns helt underbart att champions league hösten äntligen dragit igång :D !

Mitt Semifinaltips: Milan får nog svårt att försvara titeln men att de når semi kan jag nästa lova. Barca tror jag också klarar sig till Semi. Man u får vi nog också se där. Det sista laget i semifinal står mellan Real, Inter och Chealsea. Årets Joker kan kanske bli Fenerbache om de fortsätter som de börjat men jag tror på ett riktigt storlagskrig i år. Skoj det med :)

Ledig imorrn så inte bråttom i säng. Men ska se Heroes nu, cya! :)

Inga kommentarer: