lördag 22 september 2007

Some poker

Ikväll regnade det för mycket så jag valde bort cykelspårningen för att istället spela lite poker med några från nv05. Det var jag, Ante, Danne, Whong, Mattila, Billy, Sebbe och Jukka som samlades i Näs kl 21. Insatsen var 20kr och spelet började gaalet. 2an fick 60kr och vinnaren 100kr(120kr efter Jukkas rebuy). Redan i den första potten åkte Jukka ut när han ställde med bottenpar och nötfärgdrag på turn men Ante synade med mellanparet som stod sig. Jukka fick göra ett rebuy och köpte in statstack igen. Jag började som vanligt tight och innan jag hann spela nån pott hade Whong tagit en stor chiplead och Ante som dubblat mot Jukka hade blivit short.

Some laydown, Jag plockade upp JJ efter att 4 limpat till mig på cut-off höjde jag till 120, blinds 10/20. Whong synade så klart och floppen kom Ks Qs 6 han flinade lite innan han checkade. Jag betade ut 160 och skakande på rösten höjde han till 500. Jag visste inte om han satt på nått riktigt bra eller om han lät så på rösten för att han bluffade. Så jag la handen för att jag ansåg att jag kunde plocka ner honom senare. Han slängde så klart 78off i nyllet på mig. Fick sen A8 och spelade en pott mot Whongs K9 och dubbla då ett äss fallit på floppen. Uppe på 1.4k

Some Cooler, Fick se en gratis flopp med 43 i big blind i en flervägspott och floppen kom 6 3 3. Jag checkade och Mattila gick allin som en fet överbet för 450. Jag synade och han hade 8-3 -.- men jag kunde ju splitta om de kom 2 högre kort än 8 på turn och rivern. Turn 10 men rivern 7 så losade den potten.

Some bad luck, Jag harva runt på min lilla stack och blindsen ökade. Ett par till åkte ut och Jukka, som inte spelat en hand sen rebuyen, låg 2a i chips. Jag fick upp min stack lite men med 5 kvar och blindsen 30/60 var Mattila och billy shorstacked och Whong hade riktigt mycket marker pga hyper aggressivt spel. Jag fick JQ på bb och fick se en flopp med Jukka och Whong. Ville inte höja upp mot chippen som garanterat synar och dessutom var jag ut position. Floppen kom J 3 6. Jag betade ut 150 och Jukka la sig men Whong synade. Turn ett blankt och jag betade 300. Syn igen av Whong och rivern kom en tia. Jag klen-checkade för att kunna syna hans bet. Han ställde mig och jag blixtsynade. Han vände upp T3 för rivrat tvåpar :@ .. ute och snart var Jukka hu mot Whong men han var omutlig och tog hem vinsten.

Some luck, Vi spelade en till omgång. Bara jag, Whong, Jukka och Billy som ville spela mer så vi körde igång ett spel. Winner takes it all. De två första som åkte ur fick gör ett rebuy om det var inom de första 2 blindsperioderna. Jukka började helt plötsligt aggresivt och jag synade hans raise på sb med 85spader. Flopp 9 6 2 med två spader. Mycket bra flopp för mig så jag checkade för att kunna checkraisa. Han gick inte på det och checkade tillbaka. Turn blankt och jag checkade igen och han betade äntligen 150. Jag höjde 200 till, en liten höjning som han tolkar som om jag vill ha action. Jujja säger "Jag tänker inte bli bli bortbluffad, såå allin" Här trodde jag han inte hade mycket. Men hur kan jag ändå hitta synen? Jag har ju 8-högt! Men eftersom det var en rebuy så chansade jag och blev glad då han vände upp AJ. Jag hade outs på spader, 7, 5 och 8:or och fick mig en spader 3a på rivern :) Jukka satt med 50kvar.

Some skill, Han gick allin(50) och jag hittade KK, mumsfilibaba. Jag höjde till 200 och Whong gick allin (?) jag synade och vann mot hans A2 och Jukkas Q8 typ. Båda gjorde rebuy och jag varstorchip :) Billy åkte snart mot Whong innan jag slog ut han i en pott. För tillfället kommer jag inte alls ihåg vad som hände men hamnade iaf Heads-up mot Jukka. Den matchen varade inte länge då Jukka hade psykiska problem och gjorde en misstajmad bluff. Eller så trappa jag honom bra, vad vet jag ? :P Fick iaf Q6 och synade hans raise. Flopp 8 Q 8 och jag checkade och han med. Turn T och jag betade 150. Han slog om till 300 och syn av mig. River blankt och jag checkade. Han gick allin och jag blixtsyna och vann mot hans K7a för nada :M 120kr till mig och alltså +80 för kvällen. Vunnit 3 av 4 turneringar hos Lillvik hittils, helt okej :)

Imorrn blire fåretsdag, match och sen café på kvällen :) Sounds nice. Nighty night

Fort minor - Remember the name

2 kommentarer:

Anonym sa...

hade huvudvärk-.-
/JP

Tiltmaster sa...

hehe det är lugnt :)