söndag 2 september 2007

En mycket lyckad helg!

Den här helgen har varit riktigt skoj men nu är den tyvärr över :/ Allt var verkligen lyckat, ända tills igår kväll. Då det blev en till otursafton hemma hos Dan. Men men..

Jag tar det från början. Jag kom hem kl 4 på fredags eftermiddan och for sen iväg i duggregnet till skeppspizzeria i Hallstahammar där jag mötte Eric, Lillvik, Danne, Johan, David och Jukka. Vi tryckte i oss varsin pizza innan alla begav sig till Lillviks hus i Näs.

Film från i fredags




Det är faktiskt jag :) Jag kan räffla med fler marker men inte med Jukkas helt onvända saker :P

Hos Lillvik. Fler nv folk anlände och runt halv 9 någon stans satte vi igång att spela poker. Vi var 9 pers, halva nv05 plus lilla jag. Vi började med 1k i stacken och 10/20 blinds. Spelet började som förväntat, stekspel och många flervägspotter. Efter en halv timme hade vi vunnit 9 händer och mörkarna dubblades. Nu började det hända grejjer och ett par åker ut då jag tittar ner på de två svarta ässen på cutoff. Eric ”under the gun” gör en megaraise och säger"dubble magicbet" och höjer till 440. Jag går så klart allin med min stack på 1k. Matte bakom mig med bara 270 marker går också allin. Eric synar min allin och visar AJs och matte har TT. Flopp T x x och matte vann mainpotten men den fina sidopotten gick till mig.

I nästa hand får jag återigen AA och den här gången höjer Jukka, en tight spelare utg till 240. Danne bredvid mig synar och jag slår naturligtvis tillbaka 400 till. Jukka går direkt allin och Danne följer honom med mindre marker. Jag synar och slänger upp mina två röda äss! :D Jag vinner hela potten då jag undviker de två resterande tiorna. Jag hade Jukka precis täckt och tilt lämnade han bordet och sa på vägen "Grattis till segern". Jag svarade ”Tack så mycket men har du aldrig sett någon få AA 2 ggr i rad eller?" Han mumlade nått tillbaka. Jag satt nu med 50% av alla marker och snart var vi 3kvar. 2 fick pris. Det var jag, Whong och värden Lillvik. Lillvik var 2a i chips efter att bland annat slagit ut Johan med AQ mot AK på bordet A Q x x x. Han var den som jag fruktade mest eftersom jag ditintills inte sett honom bluffa. Whong däremot, han bluffade alldeles för ofta och snart hade jag tagit mycket av hans stack. Hann också dubbla upp honom en gång då min kicker inte var nå bra.

Lillvik fick sen äran att slå ut honom och in i headsupen var markerläget typ 70/30 till mig. Med Blinds 50/100 fanns det gått om utrymme för spel. Det varade inte många händer innan jag vann med en stege. Han hade bara mellanpar och sa att han ändå inte hade nån chans så lika bra att vi gör nått annat.

Här är några bilder från kvällen. Snodda från davids bdb :)










Efter pokern spelade vi maffia till kl halv 2. Både den gamla vanliga varianten och vår nya variant med massa grevar, grevinnor, kockar, hembiträden, katter och trädgårdsmästare ;) riktigt skoj. Helt sjukt, det blev inte sjukare av alla sjuka nv-are xD hehe sen åkte ett par hem och ett par en stakisar stannade kvar och spela picturnary. Kan du rita en avfallskvarn eller ett ekosystem? Kanske alfabetet eller studiebidrag ? :) Min nagelfil såg mer ut som en blodig dolk :P hehe. Jag tog moppen hem vid 3 och somnade gott i min säng kl 03.20

Kolifej! Sen vart det lördag och jag vaknade av väckarklockan (mobilen) kl halv 11. Jag satte igång Tvn och såg två avsnitt Scrubs och sen messade jag Filip. Han och jag skulle nämligen in till Kolbäck för årets kolifej! :) Kolbäcks kolifej är verkligen årets höjdpunkt och som en fin liten tradition brukar och jag Filip gå omkring där och hämta grejjer från alla politiska partier, äta massa smakprov av tårtor och se på när barnkören sjunger. För det är det typ det man kan göra där förutom att hänga vid fotbollslagets tårthjul och se en massa otaktiska tomtar välja nr som inte ”kan” vinna. För det är nämligen så att på baksidan av snurran sitter typ en vikt som gör att nr 12-16 blir väldigt ofta. Vi stod där och kollade på kanske 7st snurrningar och det vart 14, 13, 3, 3, 5, 11 och 15 som vann. Så i den följande tog jag 4 nr. 12, 13,14 och 3 men jack drog i hjulet för hårt och sen slutade på en 6a tror jag. Surt! :P

På kolifejet så träffade vi tyvärr inga roliga personer, inga gamla skolkamrater eller nått. Bara Eric, Danne och Ems som dök upp en stund :) Vi gick fram och tillbaka, fram och tillbaka och tillbaka igen genom Kolbäck ”centrum” men tillslut orkade vi inte mer. Vi var där i nästan 2 timmar innan vi tog våra färdmedel och stack hem. Ni som vart på Kolbäcks kolifej förstår att det var en bedrift av oss att va där i 2 timmar! xD

Paintball! Jag kom hem, käkade och drog iväg till Hallsta. Klockan 16.45 var jag och Eric vid pingstkyrkan och blev hämtade av Axelssons. För vi skulle på Paintball! Det var nämligen så att en Sammy Axelsson fyllde år och de som ville fick följa med på paintball borta i Tillberga. Jag som inte är 18 år var tvungen att ha målsmans underskrift på att jag fick spela av säkerhetsskäl. Men mina päron var inte hemma när jag åkte så vi fick förfalska lappen. Men det hade inte behövds då han inte fråga om jag var 18 ens :)

http://therockadventure.se/

Spelet. När vi kom in delades vi in i lag och jag hamnade så klart med Eric :) Vi satte på oss overaller och sen fick vi ta på oss handskar och mask. Sen fick vi var sitt gevär med 100 färg kulor i, halv automat. Det enda som skiljde lagen åt var en liten lysande färgremsa uppe på hjälmen som lyste rött eller grönt. Vi var 4-5 pers i varje lag och så körde vi igång. Det gick till så att när man var träffad ropade man det högt så man slapp få fler träffar under tiden man fick till pittstop för att tvätta bort färgen. Varje match höll på ca 10min. Att bli träffad gjorde inte så ont. Det sved till lite bara. Första gången jag blev träffad var i den sista matchen då jag fick ner för en trappa helt lugn och förväntade mig se mina lagkompisar där men istället 3 grönisar och fick ett par hårt skott från 1 meters håll. Det gjorde lite ont faktiskt men annars så var det lugnt.

Jag var den som blev träffad minst så det är jag stolt över. Bland annat i den andra omgången dog mina 3 mates efter 1min men lyckades hålla mig vid liv i 10min och till och med döda en av dem :) Vi var asså i ett berg så det var is stort sett mörkt men med en del lampor på vissa ställen. Det fanns grejer utplacerad överallt som man kunde gömma sig bakom. Såsom bilar, tunnor, bänkar och en massa annat. Marken var ofta hal och det var med andan i halsgropen som man smög sig runt där nere. Riktigt kul var det :) ! Nästan bättre än att floppa 4-tal mot kåk :P eller vad säger du dan? xD För jag vet inte riktigt hur sånt känns -.-




not!

McDonalds. Efter spelet var ju hungriga och tog en donkan på Erikslund. Jag åt en drottning paj med vanilj milkshake till efterrätt som helt överlägset var det godaste jag stoppade i mig den dagen! Sen runt 10 kom jag hem och trött somnade jag kl 1.

Sen vaknade jag efter typ 13 timmars (underbar) sömn ca 14.30 i går. Det var verkligen gött efter typ 5 h/natt ett tag nu. Men inte alls så bra med tanke på att jag skulle upp kl 8 idag.

Söndagspoker hos Dan. Tomas ringde och var spelsugen och eftersom jag och Dan planerad hu så var det inga problem. Klockan 17 började spelet och vi körde hyfsat deepstacked med 75bb i startstacken. Jag kom rätt snabbt headsup mot Dan i den första omgången. Då jag slog ut Tomas med KQ. Jag losade en stor pott mot Dans AA (som han förövrigt ”bara” fick 8 ggr idag) och hamnade i ett markerunderläge med 15k mot 30k, trodde jag. Jag spelade passivt ett par händer och sen sa jag ”It’s time to get aggressive” och fick KJ på bb. Han höjde upp till 1200 som vanligt med blinds 200/400. Jag höjde tillbaka 4k och han gick allin. Detta är väl en enkel fold men jag tog synen. Dels för att eftersom jag sa så innan kan Dan sätta mig på nada, Jag ville gärna ta en 60/40 situation så jag kunde dubbla upp. Vi räknade markerna och till min förvåning hade han bara 600(!) mer än mig med 45k i spel -.- Han hade så klart AA och mitt fiskspel blev ännu mer fiskit än jag trodde. Men var bara en uppvärmnings omgång med en tjuga som insats. Ville även att Tomas skulle få spela nå.

Nästa omgång så blev jag tidigt short efter en otajmad bluff. Tomas åkte före mig och vid början av hu’n hade Dan en stor chiplead. Jag spelade bra i alla utom en pott då jag fick doyle(T2s) och limpade synade Dans raise. Jag floppade toppar och checkraisade allin och och fick syn av QT som stod och en ny omgång väntade.

Tredje omgången. Vi höjde insatsen till 50kr och spelet blev genast mycket mer seriöst. Jag gjorde en galen, men i efterhand fin bluff mot Dan då han vek TT på brädet : 9 7 7 x Jag hade KQoff. Det blev återigen hu efter att tur kossan klonkat en 2 outare mot Tomas. Han hade TT och Tomas QQ. Dan höjde pre och Tomas synade och floppen kom T x x och alla marker åkte in. Tomas lämnade oss 90kr fattigare. Den här headsupen fick ett drygt, sjukt och muppigt slut. Jag kämpat mig upp till 20k mot hans 25k och jag fick återigen KJs på bb och han limpade in för 400. Jag höjde 1500 och han synade. Floppen kom 3 3 J och jag betade ut 2k. Dan synade och här satte jag honom på 3an eller ett annat par mellan knekt och 3. Turn kom en till knekt och jag satt på nötkåken. Jag betade 3k och han gick allin. Blixtsyn av mig men till min djupaste oförståelse vände han upp 33 för floppat 4-tal! DAMP! ”#¤%¤%”¤#



Hur ofta "borde" man floppa det?

Ännu en förlorad omgång och total tilt. Hade jag vunnit den hade jag varit skyldig Dan 320kr istället för 470. Efter en liten promenad runt Hallsta återgick vi till spelet och det var nu Omaha som gällde.

Den gick precis lika bra som texasen. Jag plockade upp en riktigt bra starthand och synade Dans höjning på bb med TT89 dubbelsuit och floppen kom 5 7 3. Jag missade allt på turn och river och hans 64a stod. Nere på 10k. Losade ytterligare 3k i en pott då jag satte set i kungar och checkade floppen 5 K 4. Turn kom ett blankt och jag pottade. Syn av honom och river en A. Rundcheck och han visade nötstegen med sin 23. Omgången tog slut då jag med 7k kvar fick J2xx och floppade JT2. Han betade ut 1k och jag slog om till 4k varpå han gick allin. Jag var tvungen att syna men jag trodde ändå att jag ledde då jag satte honom på wrapsdraget. Det hade han mycket riktigt och satte en 9a på rivern. Var typ 60% favorit på floppen och eftersom turn blanka trodde jag att jag skulle vinna. Men icke då. Men egentligen spelade jag den handen dåligt. På grund av stackförhållandena borde jag ha synat floppen och hoppats på blankt kort på turn för att där kunna checkraisa allin. Men men, gör så nästa gång.

Den sista omgången blev lång. Jag är riktigt nöjd hur jag spelade den omgången då jag flera gånger jobbade mig upp från ett stort underläge genom hyperaggressivt spel. Efter dryga 2 timmars spel av den omgången och alltså höga blinds fick jag AA74. För att mixa upp spelet lite synade jag bara Dans vanliga raise. Floppen kom alldeles perfekt A Q 3 regnbåge och jag betade ut 1500 i en 2400pott. Dan synade och på turn kom hjärter 6 och det låg nu även två hjärter på bordet. Jag betade på 3k och Dan gick blixtsnabbt allin och jag synade ännu snabbare. Han visade KJ94 med 94 i hjärter och alltså färgdrag och hålstege. Men om parades sig bordet på rivern var segern min. 98% av alla marker låg i potten och jag var 75%-ig favorit. Men som vanligt trillade det in en tia på rivern och han satte in stege. Jag betalade Dan en hundring och stack sen hem.

Jag slog på tvn och kollade lite poker nations cup innan jag somnade.

Sovmorgon. Idag skulle jag ha börjat 10.40 men eftersom vår engelska lärare var sjuk hade jag min första lektion 12.25. Och min sista lektion för dagen hade jag kl 14. :) rätt gött! Ikväll har jag tränat på Yllevi och på onsdag väntar Arboga hemma på IP. Samtidigt på Yllevi kommer A-laget att spela semifinal i VLT cupen mot skiljebo. Dumma Arboga som inte kunde flytta matchen. Ville ju se den matchen! Det skiljer 5 serien mellan lagen men Sk får ibörjan 5 straffar så det de har nog en chans. Vi får straffa Arboga genom att spöa skiten ur dem.

Nu orkar jag verkligen inte skriva mer och jag tror ingen kommer orka läsa ända hit ner xD Den som lyckats kan känna sig nöjd :P

Imorrn är det skolfoto och en 9 till 5 dag -.- men jag ska nog orka det efter dagens slappheter.

Bara jag kommer i säng i tid. Risken är nog ganska stor att så inte blir fallet.

Hoppas ni också har haft en bra helg! :D <3

Gymclass hero - Clothes off

9 kommentarer:

Anonym sa...

Man kan aldrig ha en riktig lyckad helg, min lördag sög ju och din var kanon även fredagen så då är söndagen min:P

Tiltmaster sa...

haha du har väl kanske rätt! Det vart ju så så .. -.-

Anonym sa...

att du orkar skriva. :)
Låter som en rolig helg. De va bra kul i fredags iaf. ^^

Tiltmaster sa...

haha det gör jag inte ;) Ja det var skitskoj! Nästa gång MÅSTE du följa med på paintball! Så sjukt skoj och det kommer du med tycka :) Japp det var det ^^ Kul att du titta in och kommentera och allt :D

Anonym sa...

haha, jag är en flitig läsare, även afst jag inte skriver hej. ;)

paintball däremot.. njaaaa, vi får väl se, ni får väl kidnappa mej, eller nåt så kanske. ^^

Tiltmaster sa...

Va trevligt och höra :D Säg gärna hej, då och då så blir jag glad :)Varför inte? Jag kommer garanterat kidnappa dig om du inte följer med självmant, så du vet :)!

Anonym sa...

Kul var det i fredags, även i pokern, även fast det blev lagom med tilt efteråt^^. Gillar dina pokeranalyser etc.. Jaja, hoppas det räckte som en första kommentar^^
//jukka

Anonym sa...

P.S Läs på bra om Socialpsykologin...

Tiltmaster sa...

ja det var det :) tack tack! haha ja. Okej, det ska jag :)