torsdag 6 september 2007

Soft

Idag var det ju min lediga dag men jag ändå upp tidigt och tog en sväng med moppen till skolan. Det var årsmöte i ny generation gruppen och från och med nu kommer vi samlas på måndagar istället så jag slipper åka till skolan på min lediga dag :)

SnG. När jag kom hem sov jag lite till innan jag hoppade in på bet och SnG sugen satte jag mig på ett 10manna bord. På bordet fanns det ett par limp/miniraisarfiskar och resten übertighta tomtar. Ingen direkt dröm då man hela tiden får feta odds och kan ju inte lägga 57s då en limp, en minibet och en miniraise. Flopp 6 9s 7s och jag vill ju egentligen få in allt i mitten direkt men eftersom de betar 1/4pott synade jag bara ner hela vägen för att missa allt :/ Hade de betat typ 2/3pott så hade jag höjt men nu fick jag ju de rätta oddsen.. tappade 400 och nere på 600. Sen på sb och blindsen 80/160 (alltså redan höga) får jag A4 och en ständig limpare, limpar och cutoff synar med. Jag får en utmärkt steal-möjlighet och slänger in mina 700. Får tyvärr syn av utg's A8 men jag klonkar en 4 på rivern och överlever. Trodde jag skulle få honom att lägga A8 för 3/4 av stacken. Men men. Med fortfarande 7kvar(!) och 1.5k i stacken och blinds 160/320 ställer jag på knappen med KQ och får syn av KTsb. Men med två 5:or och två 8:or på bordet blir det slippott. Handen efter får jag AJs och ställer och samma dryga tomte på bb synar med 55 och inte ens med floppen 6 7s 9s lyckas jag träffa -.- hata pokerdemon71!

Blir nog inge mer SnGs idag då jag fick ett headsup erbjudande ikväll som jag inte kan tacka nej till trots mitt nuvarande oflyt. Nå 400 dollar får jag göra en annan dag :)

Nu skulle jag visst göra mat. Ses! Btw, så är Relient K ett rikigt bra band!

Relient K - Those words are not enough

Inga kommentarer: