söndag 9 september 2007

Felspel?

Spelade nyss en 2.50$ SnG på bet365. Jag åkte ut som 5a med JJ mot KK då jag var tvåa i chips mot chipettan -.- så dåligt av mig :/ Eller?

Jag fick JJ på sb och knappen på 1k höjer till 300. Jag slår om 1.2k och bb går allin för 3k och han täcker precis mig. Egentligen var det bara han och jag som var storstackade så kanske lätt lägg. Men redan lagt in halva stacken.. blää De händer händer han går allin där är med händer som slår mig. Jag tror han skulle lagt AK där.

Ditintills hade allt gått som smort då jag trippla med AA tidigt efter vart nere på 700 och vänt. Sen kommit ner på 2k när jag hamnat allin pre flopp med KK mot QQ och AJ. Äss på flopp. Fick sen KK igen(!) och vann en hyfsat fin pott mot chippen. 3k igen. 6kvar och KK igen, höga blinds så jag limpar utg och får 2 till med i potten. Ensamt A och blir tvungen att lägga. Sen knektarna och det vet ni hur det gick.. Jag vinner inte ens när jag får bra kort, hur ska jag då kunna vinna när allt är som vanligt då?

Nu ska jag skriva om två händer som jag undrar om jag spelade rätt. Kommentera gärna :)

Hand 1: Hade jag T7 i klöver och med en miniraise fick jag och 5 till se flopp komma A 8 3 med två klöver. Miniraisarn checka(öhhh) och en kille betade 160 i en 340pott. Jag var den enda som synade. Turn en 6 och han checkar till mig. Hur vet jag inte vad som är rätt här. Eftersom han visade svaghet borde man väl kanske försöka ta potten men jag vill heller inte bli checkhöjd med ett sånt bra drag. Flushdraw and gutshot ju! Så därför tog jag ett frikort och missade rivern och fick lägga efter hans bet.

Hand 2: Jag fick A4 i hjärter i mitten pos och limpar med i potten. Den halvgalna chippon på bb knackar ner och floppen kom A 4 Q. Han betar ut 160 och jag slår om till 500. Alla lägger till honom som synar. Turn hjärter knekt och jag har nu också nötfärgdraget. Han checka och jag la in ett halvpott bet och han la. Hur skulle jag spelat handen ? Syna flopp och höja turn är det alternativ jag tycker är bäst så här i efterhand men jag vill ju heller inte spelade en stor pott mot den enda som kan slå ut mig. Checka turn kanske då jag höjt på floppen? Låta honom få någonting så han betalar av men återigen har jag bara ett tvåpar och kan rätt lätt bli utdragen. 3 kort till stege låg ju på bordet också.

Nu ska jag se Scrubs och sen är det tredje omgången av Poker nations cup. Sen ska man upp tidigt och ha spanska. Måste göra läxan också, crap!

Peace :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

caroline spelade poker ikväll hos lillvik, och jag vann! :D
Spelade mot lillvik, johan, david, jukka och tanja. Kände mej riktigt duktig. ^^ Alla vart dock väldigt trötta mot lsutet, men iaf.

Tiltmaster sa...

Yeah :) mm det är du! Jag skulle vart med. Nästa gång får ni bjuda med mig om ni vågar ^^