söndag 23 september 2007

Kvällens turnering

Blinds 10/20

Uppe på 4k. Vann Allin preflop med QQ mot J9. 4e gången i rad tomten gick allin. Slog ut en short med JJ mot KQ.

Blinds 15/30

Byte av bord och AA i första handen. Utg+1 höjer jag till 120 och alla lägger tyvärr. AQ utg och höjer till 120. Syn och flopp Q J 3. Pottbet och syn. Turn J och jag checkade. Han betar halvpott. Syn av mig. River 3 och jag checkar igen och går allin som pottbet. Jag synar och får se J9 vinna. nere på 2.5k Dåligt spel av mig?

Då han synade floppen satte jag honom på J eller stegdrag och när turn kom blev jag rädd och checkade. Sen efter att jag visat svaghet 2 ggr trodde jag att han bara försökte köpa potten. Det som jag borde gjort i handen var att beta också på turn så jag får veta var jag stod. Synar han eller höjer då så vet jag att han inte kan bluffa på rivern.. Det här spelet är bättre mot en liten stack lätt kan få för sig att bluffa mig och då kostar det inte så mycket heller. Men lugnt, än mycket spel kvar.

Blinds 25/50

ATs utg och höjde till 200. Blindarna synade och floppen kom Qs 5s 3 de checkade och jag beta halvpott och de folda. 3k, TT sb och alla lägger sig till mig small blind som höjer och bb lägger.
88 utg och höjde till 200 och får två syner. Flopp 6 5 4 och en storstack betar ut 255 och jag slår om 600 till men han synar turn 9 och han checkade och jag betade 900. Syn av honom. River 6 och rundcheck innan han visar A6 för rivrad triss -.- DAMP och nere på 1.2k.Varför la han sig inte på turn? Jag skrek ju att jag hade överpar.. La sen 88 efter raise och reraise men hade floppat en 8 och tripplat.

Blinds 50/100

JJ på sb men inge action. Tålamod Hannes, Tålamoood. AToff på cutoff. Utg dubblade till 200 och jag gick allin. Han syna halva sin stack med J9s och floppa en J men jag fick rättvist mitt äss på turn och uppe på 2.3k I'm a alive and still kick'n :)

Paus, plats 135 av 178

Blinds 75/150

2.7k och A7off. Kollade ner på handen på cutoff pos och fick en hemskt känsla ändå höjde till 600. En som kille som vann med J9 mot mig då jag hade AQ hade klonka upp sig till 10k och synade min raise på knappen. Flopp 3 8s Qs och jag betade ut 700 och han synade. Turn T och rundcheck, river J och det låg över 2k i potten. Jag gick allin för 1.5k och han blixtsynade med AK för nöten..

Ajdå, men jag hade rätt att han var tom hela vägen. Hade jag gått allin på turn hade han aldrig synat. Det skulle jag gjort. Är det rätt att öppna potten på cutoff med A7 på ett shorthanded bord? Gränsfall. A6 slänger jag och A9 höjer jag.. så A8 och A7 då? Anyway

Ute på 164e plats och inga pengar. Det förtjänade jag inte heller. Hade väl lite oflyt i ett par potter men jag måste våga lite mer. Everyday is a lession

Ska göra spanska glosorna nu och sen se Poker nations cup. Natti!

Sunrise Avenue - choose to be me

Inga kommentarer: