måndag 22 oktober 2007

Konstig hand avgjorde

I lördagskväll spelade jag ju som bekant poker med Rasmus och dem. Det gick bra och plussa 200 och slutade med placeringarna 3,1,3. Men egentligen borde jag vunnit allihopa :P Känns lite kaxigt och säga så men jag kände att jag var den som spelade bäst av de som var kvar. Men jag klantade mig..

Minns särskilt en pott som var avgörande för min turnering i 1a omgången. Jag hade precis blivit chipp med 3 kvar efter att ha gjort, enligt mig en bra syn av Rasmus bluff då jag fick 74 offsuit i small blind och synade och bet/synmaskinen(troligen den fiskigast spelaren jag någonsin mött) patrik checkade. Floppen kom A Q 6 och jag checkade. Han betade ut 2.5k och jag titta över mot honom och han såg svag ut så jag annonserade höjning till 7k. Han syna. Han kanske hade en träff ändå.. turn 5, gav mig ett öppet stegdrag och jag checkade. Han betade 3k och jag funderade på att höja honom allin men väljer tillslut att syna. River 9 och det blir rundcheck. Han visar K5 för turnat bottenpar och skickar över markerna till mig, helt säker på att jag honom slagen med mionst par i äss. Jag muckar korten och får se honom förvånad dra in den megapotten. Vad i hela friden hände?

Innan flopp, inget konstigt och på floppen läser jag honom rätt och han synar för runner runner drag. Han sätter bottenpar på turn och jag får öppetstegdrag. Här borde jag betat eller checkhöjt honom men istället synar jag. Jag tänkte antagligen att om han har en Q så lägger han sig ändå inte. Vad skulle han kunnat synat min raise på floppen med om inte en dam? River blankt och jag ger upp megapotten för att jag tror att han har en träff och ändå inte kommer vika. så återigen. Vad hände? Jag kan verkligen inte spela poker mot ultra fiskar..

Efter det får jag A2 och höjer till 6k(3bb) på knappen. Rasmus reser sig upp och går allin för 18k tot. Min första tanke var att han bluffa. Men mot vilka händer är syn berättigat? har han KJ,KT så är det typ coinflip. Alla par så leder han och bättre äss så är jag död. Jag väljer att vika trots gynnsamma pottodds och han fläker upp 93 off suit. Så gåre när man inte följer sin read.

Jag åker sen när jag får KT på big blind och går allin efter en Patrik limp. Han kollar på korten, tvekar och frågar sen Rasmus. Rasmus kollar och säger" syn ju" Patrik synar med A3 som står och jag dampar loss på rasmus. Hade han hållt käften hade han vikit ju -.- Rasmus har lovat att inte prata om andra kort när han inte är med i potten från och med nu. Collusion!

Andra omgången blir vi två färre, 5 st och jag lyckad vinna efter en jobbig start med hjälp av en vunnen coinflip och mina skills. I första handen fick jag A5spader och höjer till 200. blinds 25/50, 3 syner. Flopp A Q 5 med ett spader och 2 hjärter. Betarn Jocke satsar 300. Jag synar och turn kommer ett till spader. Han satsar 300 till och jag höjer till 1300. Han synar och rivern är en J. Han betar 1500 och jag synar ner hans AJ för rivrat högre tvåpar :@ Dubblar sen med AK mot KT. Rasmus åker ut och så även Dan. DAn floppar triss och losar mot högre kicker. Han hade verkligen inte flyt ikväll då han i första omgången var chipp när han fick Q5 och floppen kom 9 5 5. Patrik gick allin med 65 och satte en 6a på rivern.

Med 3kvar får jag de två svarta ässen på small blind. Blinds 100/200 och jocke limpar som vanligt. Jag höjer till 800 tot och Mannu synar. Flopp Q Ts 2s. Jag betar 1k och han höjer mig till 3k. Jag går allin och han synar med QJs. Men otroligt nog så står mina äss och jag blir ny chippo :D ! Jocke slår sen ut Mannu och jag krossar sen jocke i headsupen.

sista omgången blir ganska oseriös och Rasmus losar snabbt. Jag följer honom och åker pga en dålig syn, min hunger och trötthet.

Somnade 02.33 och vaknade 14.37 dagens efter xD duktigt Hannes. kl 17.30 skulle jag va i köping för fotbollsavslutning med bowling och tacosbuffé. Jag vann över Jukka och Ante i bowlingen och slutade på 371p efter 2,8 omgångar. Fick näst bäst totalt. Bara bergenbäck som var bättre på 390p. Tacosen var riktigt god och det nya bowlingen stället i köping var trevligt. Besök gärna palace bowl, gamla willys lokalen.

Idag hörde jag på radion att Leif Boork blivit sparkad. 8/11 förluster blev för mycket. Vem ska Brynäs ha om inte Boork duger? ska bli intressant och se men vinna igen måste vi.

Om ett litet tag ska jag se guldstriden avgöras :) Aik tar emot Göteborg hemma samtidigt som Djurgårn möter Halmstad. Samma poäng bara målskillnad som skiljer och det till våran fördel!

Shinedown - I dare you

2 kommentarer:

Anonym sa...

heja IFK!!!:D:D:D

btw, du suger:P hahahaha

Tiltmaster sa...

Yes :) Guldet nästan klart nu!

Du borde besöka en psylog. Du pratar ju med dig själv ^^