tisdag 19 augusti 2008

Första skoldan

Idag är sugen på att skriva mycket så skriver helt enkelt om min dag. Från början till slut.

Imorse vaknade jag, helt av mig själv kl 7. Vilket jag tyckte var mycket konstigt eftersom jag somnade kvart över 2 och hade ställt klockan på 08.40 för min buss gick först 9.25. Kanske var jag jättesugen på att gå till skolan? xD Undermedvetet alltså :p

(Igår var jag hos Lundis och spelade turre och cashgame. Kvällen slutade plus/minus/noll. Gårdagens sjukaste hand var när jag hade KK på knappen i turneringen. Blinds var 250/500 och jag hade 10k och höjde upp till 1500. Sebbe på big synade och floppen kom 9 9 6. Han satsade 2000 och jag synade bara. Turn 5 och han satsade 2k till. Jag valde att syna igen trots att jag då bara hade 3500 bakom! Rivern 7 och han checkade. Jag blixtställde och förväntade mig muck men han började steka och mummla nått om att han hade sett fel på korten. Tillslut sa han i alla fall "syn" och jag vände upp mitt överpar. Han visade då A8! Han såg på fel korten, sög ut mig och slowrollade mig. Förmodligen var det omedvetet men jag blev ändå ursinning och dörrar höll på att gå sönder. Hatar verkligen slowrolls...^^)

Jag gick upp och slog på Tvn och såg lite på sammandraget från nattens OS-sändningar innan jag gick och tog ett riktigt varmt bad. Klockan var inte ens 8 när jag gick upp så jag slog igång datorn. Tänkte jag kunde beställa nya kortlekar åt mig och Lundis men dom var slut.. Så då gick jag istället in på svenskaspel.se och regga mig där. Satte in 300kr på kontot laddade ner pokerklienten och körde igång en 20kr Duell. Vann den på 15 min och sen hade jag bråttom till bussen.

Men jag hann med den i alla fall. Väl i skolan sen hade jag min första lektion kl 10.05 och det var Samhäll C. Vi snackade lite männskliga rättigheter innan vi fick 15 mins rast innan dagens sista lektion, Historia C. Eftersom varken jag, Filip eller Mathias hade lust att äta mat efteråt kl halv 1 så drog vi iväg och damp-åt i matsalen. Vi hann tillbaka till lektionen i tid och dne kom att handla om sin egen historia. Vilka 5 händelser har påverkat och format mig mest i mitt liv? Hur har samhällsutvecklingen påverkat mig? Finns det en total sanning? Sånna djupa diskuterade vi.. :p

Klockan 12.15 fick vi gå och då, istället för att vänta på bussen som gick kl 13 mötte vi upp Filps mamma och mormor vid Coop och tänkte åka med dom hela då. Men se det gick inte. När de kom ut ur butiken så var det punka på höger framdäck. Eftersom vi varken var klädda för att byta däck eller var 100% på hur man gjorde så ringde vi Filips pappa. Han kom och fixade problemet och halv 2 var jag hemma och satte mig då framför Tvn och OS. Det var höjdhoppsfinal! Men Holm rev ut sig och jag somnade i soffan.. Vaknade sedan halv 4 då pappa kom in och sa att maten var klar. Köttbullar och stekpotatis var det, så klart.

Efter maten återvände jag till Tvn men nu var fotboll som gällde. Brasilen vs Argentina i herr-semin. Argentina gjorde ett lite turligt mål i 55:e minuten. Några minuter senare skjuter Brasilien i stolpen men inget mål. Sedan gör Argentina även två noll innan nästa stolpträff kom på brassarna. Den här gången var det Ronaldinhos frispark som for stenhårt i stolpen... 3-0 kom sen på straff och Argentina med Messi och co är nu vidare till finalen mot Nigeria på lördag. Tungt för Brasilien som ännu inte vunnit ett OS-guld i fotboll :(

Anyway, satte mig på SvS (svenska spel) och lirade en 20kr 5-manna gryta. Trots en hel del oflyt var jag chip på bubblan men det var då allt gick åt skogen. Först höjde jag för lite med Q4 från big när en hade limpat så den handen blev dyr när han floppade färgdrag på Kh 8h x. Sen losade jag en feet 3-vägs pott med KJ vs AQ och 88. Killen med AQ hittade syn 2 st Allins. Så var jag short på 8 big och pusha med A2s. Syn av AJ och jag missade trots att jag floppade färgdraget.

Nere på klubben idag var EPT-satelit så jag drog för att deala till cashgamet efteråt men det blev inge CG-lir så inge cash till mig... Spelade dock 3 st 100kr SnGs som jag kom 1, 2, sist i. Det gav en vinst 100kr.

Kom nyss hem och ska väl sova snart om jag kan. Börjar 8.45 imorgon och slutar 14. Ska in till stan sen med Dan och shoppa lite är det tänkt.

Det var min dag det. Hoppas ni hade en lika bra xD :)

Inga kommentarer: