måndag 4 augusti 2008

Sicket väder

Idag har ingen som helst lust att lämna huset då det blåser och regnar nå förfäligt. Blir istället att ha en mysig hemmakväll framför dator eller Tvn :) I helgen hände faktiskt en hel del kul saker.

I fredags var jag på Haga för första gången på 3 veckor. Det var kul att träffa folket igen och lira lite boll så klart :) Tyckte dock alla åkte hem lite för tidigt..^^

I lördags åt jag tacos med familjen på eftermiddagen innan jag drog iväg och lirade en 50 rebuy turre hos Lundis. Jag åkte näst först då två badbeat förstörde allt. Först AA vs QQ (allin preflop) och sen Ax vs JT på bordet A 2 2 J.. J! Jag tiltsynade wille riverbet.. Efter att Lundis vunnit alltihop med megaröta gick vi och åt på Kina. Vi åt 3 rätters med efterrätt och det var väldigt gott. Duktig personal var det också (Berjan och Hero i min klass) :)

Sen bidde det mer poker hos Lundis och då cashgame. Jag backade ytterligare en femtiolapp då jag gamblade stort med J9s på bordet Ks x Ts. Nog för att jag var favorit att vinna potten (53/47) mot Bullens mellanpar. Jag spelade en stund till innan jag åkte till Tomas och Sofia och vaktade Erika under tiden föräldrarna på var Qwarn festivalen (stavas det så?). Fick sedan 100kr för besväret då Syrran kom hem kl 2.

Igår var det söndag och sista deltävlingen på sommarserien på HPK. Jag spelade inte utan railade Rasmus som lyckades ta sig till finalbordet men väl där förlorade han ett coinflip med AQ vs JJ och han blev short och åkte ut som 8:a med 5 st priser tror jag. Rasmus drog hem efter turneringen men jag stannade kvar och lekte dealer på deras cashgame bord och tjänade in lite para ;)

Idag gick jag upp kl 2 och gjorde mat åt pappa och sen dess har jag bara kollat PAD Hu challenge som Mr Hellmuth vann i en förkrossande stil. Grymt hårt han ägde de andra :)

Maschala!

Fall Out Boy - Get Busy Living Or Get Busy Dying

Inga kommentarer: