måndag 18 augusti 2008

Svett Voice 08

I lördagskväll var jag och Katta i Kungsträdgården i Stockholm på Sveriges största gratis konsert, Voice 08. Vi kom dit halv 7 och började pressa in oss bland folkmassorna. Klockan 18.40 var vi på plats inväntade artisterna. Fler och fler kom och många tryckte på bakifrån där vi stod typ i mitten. Man kände sig verkligen som en packad sill där man stod.

Många småflickor längst fram fick lyftas bort av ordningsvakter så det var en väldigt press ett tag. Efter att Petter och Million stylez spelat lugnade publiken ner sig och man slapp trycka tillbaka och säga till alla att ta det lugnt. Redan vi det här laget var jag svettig efter att tryckande och muckande med folk^^

Andra artister som spelade var Mange Schmidt, Ironik, Crossfire, Colby O'donis, Adam Tensast, Brick & Lace och sist och störst, Flo Rida :)

Mina favoriter var Mange, Colby och såklart Flo. Mange var riktigt grym live faktiskt. Colby fångade alla tjejer hjärtan och så även mitt ;) Flo Rida var den alla hade väntat på så när han spelade blev det mest drag. Låten Low var mäktigate då alla 40-50 000 i publiken sjöng med :)

Under kvällen träffade vi på del roligt folk på grund av min översocialitet. Coolt ord va? xD Haha. I alla fall lärde vi känna en svart kille vid namn Marvin. Jag började snacka med han i början när vi försökte stoppa de omogna skitungar från att trycka på bakifrån eller folk när de gick bakåt fast det egentligen inte gick... Först tryckte de sig fram för att se sin favorit sen när de hade gjort det ville det dra därifrån. Det gick inte direkt -.- Men han var faktiskt riktigt schysst. Fick hans msn och han är från Kongo :)

Sen när Brick och Lace spelade Love is Wicked började jag också snacka med två killar som efter ett tag visade sig gå i Kattas klass! Världen är bra liten den^^

Igår kom jag hem från stockholm och de 9 dagarna med Älsklingen var över eftersom jag började skolan idag.. kl 13 var upprop. Det var kul att träffa klassen igen och efter att vi fått våra scheman drog vi. Jag fick ett okej schema. Sugit med många håltimmar men en del sköna dagar så :)

Igår när jag kom hem tänkte jag lira nätpoker eftersom jag nu får göra det. Men det blev cashgame hos Lundis istället. Jag plussade drygt 100 efter att jag bland annat synat ner Rasmus två ggr med AK-högt! Både gångerna hade han JT för "sämre ingenting" än jag :M

Ikväll blir det nog mer lir hos Lundis eller så blir det nätpoker. Bye!

Flo Rida - Low

Inga kommentarer: