söndag 18 januari 2009

Bio + biljard + nollan

Igår var jag med Filip, Mathias, Rosalie och Kung Fu Dan inne i stan och såg på den nya Brad Pitt filmen, Benjamin Buttons otroliga liv, ett 3-timmars långt drama. Den var lite seg men ändå bra. Fast jag vill inte se om den xD

Efter bion drog vi hem till Rosalie i Hallsta och spelade biljard. Det gick ganska knackigt för alla (ink. mig) men det var ändå kul. Efter ett par timmar var vi dock trötta och Rosalie körde ut oss, så då återstod bara att köra hem Mathias till världens ände, Ramnäs och på vägen dit släppa av Dan i Sura. Hela bilresan dit bestod i stort sett av Ramnäs-skämt. Dem blir aldrig tråkiga! En mycket lyckad kväll var det :)

Sen vaknade jag idag vid 10 men vände på mig och sov vidare till halv 1. Efter två portioner gröt stack jag iväg till Hallsta för att spela GP-premiären men det blev ingen lång historia. Köpte in enkelt inköp och fick i andra handen AJ i mittenpostion och höjde upp till 150 och mördarn synade. Flopp J 5 4 och han checkhöjde mig till 1700 efter mitt 500-bet och synade. Kändes som om han hade en sämre knekt. Turn 8 och vi hamnar Allin och han visar J4 off och det blankar...

Rebuy, Blomster limpar UTG och jag får AA på small blind och höjer till 300. Tre glada syner får jag och floppen kommer Q J 4 med två ruter och funderar på checkraise Allin eller bet. Satsar tillslut 1000 och pappa fisk på bb synar innan Blomster ställer Allin. Jag pallar inte vika för 2700 bakom och får se hans set i 4:or skicka mig ur turneringen som förste man.

GP-serien 2009 började alltså med en nolla, en kortlek rikare (tröstpris) och stor optimism inför kommande turneringar. Nu kan det ju bara gå bättre!

Om några minuter börjar 100k Double Duece på ftp. 7000 pers reggade nu med ett första pris på 23k. Time to klonk, wish me luck! :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lol, vi var också inne och såg den filmen igår, fast vid klockan 9, vet inte när ni såg den. =)

Tiltmaster sa...

Aha, men vi såg den kl 6, så inte samma föreställning :p

Men vad tyckte du om den??

Anonym sa...

Jag tyckte den var jättebra, bättre än väntat. ^^
Väldigt vacker kärlekshistoria. Och så har ju jag inga problem med den lite segare typen av filmer. ;D