torsdag 15 januari 2009

Reading

Jag har aldrig riktigt tyckt om att läsa, i alla fall inte skönlitterära böcker. Bloggar läsar jag ju ibland uppåt 50 st om dan, tidningen skummar man ju igenom och allt som handlar om sport och poker missar jag inte. Sen kan även ämnen som psykologi och religion vara intressanta att läsa om.

Men romaner, noveller och andra berättande texter finner jag oftast väldigt intetsägande. Jag fastnar helt enkelt inte för sådana böcker. Men jag får väl "fortsätta" att leta efter denna rätta boken för mig... De enda böcker jag verkligen längtat efter att få läsa vidare i är hittils Play Poker Like The Pros av Phill Hellmuth och den andra boken i Harrington- serien, No limit Hold'em slutspel.

Men som ni vet går jag ju fortfarande i skolan och då och då tvingas man plöja igenom skönlitterära böcker, även fast man tycker det är tråkigt. Det har hänt mig nu igen och innan v5 ska jag bli klar med en tjock engelskabok, en tjejbok om hur en flicka flyttar till en ny stad och träffar en kille där som hon tycker om men det blir komplikationer eftersom han egentligen är en vampyr. Twilight heter den och filmen har nyligen gått på bio så ska se nu i helgen eller möjligen på onsdag då den går här på Kolbäcks stoora biograf :p

Hittils har jag kommit 35 sidor in i boken och ska helst läsa 70 till, innan morgondagen för då ska vi diskutera en massa om den på lektionen i mindre grupper... Men den verkar faktiskt inte vara jättetråkigt, så klarar nog nästan det till imorgon. Jag önskar nästan att jag tyckte den var lika bra som Rosalie tycker. Hon såg först filmen och pratade om den 24/7 och sen läste hon boken över en helg och det blev ännu värre^^

På svenskan har vi också fått en bok att läsa, Den Allvarsamma Leken. En roman skriven av Hjalmar Söderberg 1912! Kom igen liksom ... Ytterligare ett kärleksdrama och i denna har jag kommit hela 110 sidor *stolt*

Nu ska jag läsa twilight tills jag somnar. Å nämnde jag att jag försov mig till efter 11 idag? På min enda dag med sovmorgon till 9? I'm just too good! Fast det var i och för sig rätt skönt att hoppa över Geografilektionen ;)

Kylie Minogue & Nick Cave - Where The Wild Roses Grow

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahaha, Twilight vad underbart att det är den du ska läsa! Läste ut första och andra boken på tre dagar,och tredje boken som jag köpte lite senare läste jag ut på en helg. Och har sett filmen tre gånger på bio och ska se den en fjärde gång när den visas på söndag i hallsta.

Tänker och pratar också om twilight 24/7 :'D


men dom är inte så fruktansvärt enformigt tjejiga som alla tror. Har pratat med flera killar också som kanske inte har läst böckerna, men som tyckte om filmen iaf. Du får helt nekelt ge det en chans tror jag. ;)

Tiltmaster sa...

Haha jag som verkligen trodde Rosalie var geekigast..:)

Finns det flera eller menar du andra böcker av samma författare? :p

Jo, den är tjejig men det är inte samma sak som att killar inte kan gilla den. Hört ganska mycket om både filmen och boken och en del killar gillar den och andra inte. Men alla tjejer jag snackat med har gillat den^^

Själv tycker jag den blir bättre och bättre. Men funderar om jag ska se filmen snart och förstöra spänningen i boken eller låta bli och tycka filmen är kass sen :p Vad tycker du? :)

Anonym sa...

Jag är/blir geekigast i det mesta om det är något jag gillar. ;)
hehe, jo den är tjejig, men för många som jag prtat med som hört att den är "tjejig" så blir dom rädda för filmen av bara den tanken. Men ja, ligger nog iof en del i att Ingen tjej jag pratat med har ogillat filmen/böckerna. ;)

Det finns 4 twilightböcker, den sista kommer ut på svenska nån gång i mars, och andra filmen kommer i november i år.

Hm, jag såg filmen först, oc hdet funkade bra för mig. Tror man Kan tycka sämre om filmen om man läst boken först, för boken har ju mycket mera detaljer. Men jag tycker inte boken blir förstörd av att man har sett filmen först. Men det är väl en smaksak, vet dock at tdet är vanligare att folk ogillar filmen efter att ha läst boken, än om det är tvärtom. Då älskar man filmen så mycket tat man vill läsa boken, och tycker oftast om boken också.


Gör som du vill helt enkelt.. xD