tisdag 13 januari 2009

Kan bli en kul helg

Igår vann jag en 26$ (biljett till valfri turnering med det inköpet) på ftp. Idag kvalade jag in till 100k Double Duece (22$) på söndag kväll via en 50 cent rebuy turre där topp 9, av 151 spelare fick var sin plats till turneringen.

Men jag var illa ute ett tag och låg sist med 18 spelare kvar men jag snodde en del blinds och hittade en uppdubbling med KQs vs A2 och sen efter många dryga hand för hand händer (ITM var nämligen 12 pers...) hade jag en plats och slutade väl som 6:a eller något.

Skönaste handen idag var annars när jag floppa set med 99 och fick in degen mot KK och A3s på floppen A 9s 4s och min hand stod! KK spelade förövrigt handen riktigt dåligt då han dubblade preflop och kunde sen inte vika sitt monster efter att två gått Allin efter hans pottbet. Och nej, han var inte comittad ;)

Parallellt med satelliten spelade jag också en mindre MTT. Åkte som 74:a av drygt 200 pers med AKbig blind. Två limpar in för 120 och jag höjer till 720 med 2k bakom. Storstackad fisk synar och floppen ger mig 2 overs med gutshot, J T x. Jag degar och får syn och ser då att fisken har JT för floppat topp-tvåpar :p

Så i helgen blir det nog mycket poker. Ett par nätturneringar och sen är det ju också GP-premiär på söndag på klubben. Känner att det kommer en klonk i helgen. Det vore skönt med en riktigt bra start på 2009 och en boost i bankrullen :)

Speciellt på nätet vore det bra, där min rulle är minimal pga att jag har som mål att aldrig spela nätpoker för pengar ur egen ficka, endast det jag vunnit ihop. Och än är jag inte gul :p

Nu borde jag nog läsa men det är tråkigt så blir nog tvn istället. C ya!

Weird Al Yankovich - What if God smoked Cannabis

Inga kommentarer: