söndag 4 januari 2009

I'm back

Efter många dagar utan bloggande, med undantag ett par välhälsningar är jag nu singel igen. Oj, mena så klart ensam :p Katta är hemma i Sthlm de sista dagarna resten av lovet, så vi båda har tid att träffa våra vänner lite också. För min del betyder det i stort sett en sak, poker^^

Jag har i alla fall haft en bra lov hittills. Trots minst 5 piller (3 pencillin för tån och 2 för magen) per dag sen julafton med både ont i halsen och hosta så har jag haft det riktigt trevlig. Vi hade en lugn jul hos familjen Edbom + mig med mycket mat, spel och annat kul. Bästa klapparna var en parfym, American Gangster och en bad anka xD Ankan var egentligen en radio och temperaturmätare som kunde vara i vattnet och den var jättesöt när den guppade i badkaret till musiken^^

I mellandagarna gick vi bland annat på cosmonova, naturhistoriska museet och shoppade lite. På cosmonova såg vi "Sea Monsters" där alla var tvungna att ha på sig speciella 3D-glasögon under filmen så det såg väldigt verkligt ut. Lite läskigt även när det kom någon havsdinosaurie med spetsig nos(?) precis mot en. Jag ryckte faktiskt till två ggr xD haha

Nyår firade vi hemma hos mig, i pingst i hallsta. Det var trevligt och skoj men tråkigt nog blev det ingen övernattning då det tydligen blivit ändrat. Vi som hade med oss grejer och allt...

Dagarna efter det (och någon före) nya året har vi hunnit haft en spel och pizza kväll med syrran, Tomas och Jens, gått på bio (yes man! :D), käkat på italiensk restaurang (:M) och shoppat lite mer. Sen så har vi suttit uppe och myst hela nätterna och sovit länge på dagarna. Med andra ord haft det underbart <3

Men sen hon lämnade mig igår kväll har jag hunnit med en del poker. Först crazy omaha cashgame i Västerås hos Pålman där jag gick lite plus (tilt att razz ville åka hem så tidigt). Sen efter hockeyn igår natt (sicken sjuk match btw!) railade jag Dan hemma hos honom när han lirade en 2$ 180-manna SnG som skulle ha varit en turbo men den var vanlig och tog 3.5h längre än väntat. Efter en fin rush precis efter bubblan tog Dan sig till finalbord men åkte där ut som 4:a efter en "kul" hand.

Han hade TT i small blind och limpade bara in då alla la sig till honom. Anledningen var att BB var överaggro och han gick såklart Allin som vi hoppats på. Syn och han vände upp 6-2 off suit! Pott för chiplead som över 85% favorit och vi jublar tills floppen kom 2 2 3, ridå... Klockan var 06.30 och Dan var 36$ rikare. He he godnatt.

Sen idag var det 200krs turre på klubben kl 2. Gick piss för alla oss och sämst för mig som åkte ut som 5:e man efter en överspelning av AA. Här kommer mitt (tomtens) försvarstal:

Jag höjer upp UTG till 525 med (100/200) och hela bordet synar. Floppen kommer K 8s 6s och de checkar till mig som också checkar. Pommes bakom bettar 1200. Fisk-mange bark går allin för 3700 och Ola sitter efter och säger syn. Woot? Vad kan de ha? Pommes bet efter alla checkat till honom är standard (för honom) och säger inte mycket. Manges Allin tror jag är färgdrag men sen är frågan, vad sjutton har Ola som flatsynar bet och raise med 4 gubbar i potten på ett ganska dragigt bord? Känns som set är det enda som slår mig och det borde inte Ola ha eftersom han bara flatsynade. Så vad gör jag? Jo, jag ställer och Ola har 66 för triss och Mange KJs för topp + flushdrag. Mange vinner sätter färgen på turn och bordet parar sig inte. Ola gjorde en riskabel syn och lurade mig totalt. Gratz GG.

Hade tänkt grinda en massa turrar ikväll men problem med utbetalning från partypoker (fick snacka med deras support ett bra tag. Mest för att jag reggade som 89:a och sa nu att jag var 90:a eftersom jag hade för mig att jag ändrat det :p Har skickat in bilder på mitt pass till dem nu :p) gör att jag nöjer mig med en enda. 5k garanti på stars som börjar kl 23.

Heddå :)

Inga kommentarer: