torsdag 8 januari 2009

Goder morgon

Klockan är halv 8 och jag ska ganska snart iväg till skolan. Jag har återigen varit vaken hela natten (snabbaste sättet för mig att vända tillbaka dygnet) så jag ser fram emot en riktigt flummig första dag i skolan. Bara det inte blir så att jag råkar mobba någon stackars Mathias hela dan igen... för att knackar med 28, sämst hand i stoppa bussen mot mig och Filip xD hahaha :)

Igår vaknade jag 12 efter 5 timmars sömn (som sagt, jag har haft så bra dygnsrytm under lovet) och vid 3 var jag hos Dan och vi tog bussen in till stan. Vi båda gulade oss ganska hårt med inköp av mobil, present till Katta och vinterjacka. Yihoo^^

Väl i Hallsta igen såg vi på American Gangster. Blir förundrad varje gång jag ser den. Hur sjutton kunde snubben lämna in 1 miljon dollar i omärkta sedlar som ändå gick till andra poliser som han hatade... Aja, efter den blev det käk och nätpoker. Jag lirade först en SnG där jag åkte ut tidigt med QQ vs 77 Allin preflop. Sen tog Dan över spelet och även han hade otur och missade pengarna i 3 SnGs.

Efter det körde vi Kinapoker och det var kul. Särskilt när båda får fyrtal, (jag vinner med QQQQ vs 6666) båda får K-hög färg med tia som kicker (jag losade med min 7:a mot hans 9:a..) :p hehe

Igår natt spelade jag också lite nätpoker, gjorde min debut på full tilt poker. Blev 3 SnGs. 2 st 9-manna och 1st 27-manna. I den första åkte jag tidigt med KK vs A8 Allin preflop. Den andra kom jag ITM men blev där coolad med KK vs AA. Jag vädjade för en kung men vad gjorde det då floppen kom A 6 6. Jag turnade dock mitt set men inget 4-tal på rivern :p

I 27-manna såg det länge bra ut och jag var chiptvåa på bubblan. Men efter en sjuk dubbla ställde jag med AQ med 5 kvar och fick syn av AK. Lite sick med tanke på att alla utom en hade mindre än 10BB.

Nu måste jag borsta tänderna och lubba till bussen! Herrå!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det räcker inte med att skrika in Kungen tydligen, måste komma ihåg att vråla att esset ska dodgas också ;)

Tiltmaster sa...

Haha så sant! Ska komma ihåg det nästa gång^^

Kul att du hittat hit förresten :)