fredag 13 mars 2009

Deuce to Seven Triple Draw

Igår var det dags för årets andra KM-event och spelet det gällde var Kansas City-lowball. Det är ett mörkpoker spel där alla spelare tilldelas 5 kort och det går ut på att få en så dålig kortkombination som möjligt. Den bästa handen, nöten är alltså 7-5-4-3-2 eftersom ess räknas som höga kort. Igår spelade vi med 3 byten och i fixed limit men det går även att spela med ett byte och no limit och det tycker jag är snäppet roligare men 3-drag funkar det med.

13 tappra själar anmälde sig till turneringen och gjorde sig beredda på detta knarkspel. Mitt första bord bestod av Pommes, Henke (lösa) och Calle, Tobbe (tighta). Startstack var 7k och i första pausen hade jag 10k, detta trots att jag gjorde tabben att satsat hårt sedan andra bytet med en färdig stege 34567. Haha tobbes min när jag vek upp min hand på slutet och han märkte mitt misstag var priceless :)

Efter paus gick jag först ner mig lite grann innan jag fick en ganska fin rush på kort och eftersom Henke och Pommes fortsatte att spela aggresivt (bland annat Pommes cappade pre och bytte sedan 4 kort xD) så fick jag tog i mycket marker och slog ut bägge spelarna.

Med 5 spelare kvar var det dags för finalbord och jag hade nästan 30k av totalt 100k i spel när det började. Övriga marker var dåligt utspridda. Ola var chipleader på nästan 50k medan Jörgen, Lenita och Calle delade på resterande.

Nu började mitt fall. Jag kom in fel i varje pott och när vi gled ITM, efter att Lenita tagit 5:e platsen och Jörgen bubblat så var jag den med minst marker, ca 15k. Calle, som hade gått från 7k till att vara chipledaren fortsatte dra in allt han försökte med och jag bustade tilllslut med en färdig 9:a efter första bytet då han fick 8 hög på sista bytet. Senare vann Calle också turneringen och kan nu titulera sig klubbmästare i 2 7 3-draw.

Jag slutade på ännu en 3:e plats, min tredje och fortfarande har jag inte nått heads up på klubben.. Men det kommer nog snart! Och när jag väl är där ska jag se till och vinna. Heads up poker är ju det jag spelat klart mest av live och det är där den bättre spelaren har som störst edge (och där turen har som störst inverkan!).

Idag försov jag mig så jag hoppade över de andra två lektionerna jag hade och sov vidare istället. Gick upp vid 11 och sen dess har jag mest letat, tankat och lyssnat på ny musik.

Nu ska jag dra till Hallsta. Bye :)

Foofighters - My Hero

Inga kommentarer: