fredag 20 mars 2009

Tiden bara flyger fram

Så var ännu en skolvecka till ända och nu är det bara två veckor kvar till påsklovet! Nog för att mycket ska göras under dessa veckor men det kommer jag klara. Jag längtar verkligen till påsken. Lovet inleds med klubbmästerskapet i Texas Hold'em, sedan ska jag spendera massor med tid Älsklingen innan allt avslutas med att min mor fyller 50 och alla syskonen kommer hit. Det ska bli så nice :)

Efter lovet är det en 4-dagars vecka, sen studentkryssning på helgen där innan jag far till Amsterdam (uppföljning på Estlandsresan förra året) och är borta i 4 dagar. Väl hemma igen är det nästan maj och förhoppningsvis så har skolan lugnat ner sig då så man kan njuta av den kommande studenten. En månad senare står man sen där med examen i handen och kliver ovetande och troligen arbetslös, in i livet som vuxen. Då finns det inte längre någon utstakad väg för en och inget vägsjäl har någon självklar riktning.

Shit vad kul och läskigt det kommer bli. Lättnad att slippa skolan (so sick of it) men samtidigt måste man hitta ett sätt eget sätt att tjäna pengar, så man kan överleva i den här världen. Och tajmingen för oss som går ut nu kunde ju inte varit sämre. Arbetsmarknaden är mer eller mindre stängd och hela världens ekonomier håller på att falla samman. Men det löser sig. Det gör det alltid.

Hejdå för nu. Glöm inte att ha en trevlig helg hörrni :)

Inga kommentarer: