söndag 22 mars 2009

Kall helg

I helgen har jag spelat en hel del poker. Tyvärr dock utan positivt resultat...

Det började med cashgame hos Lundis igår eftermiddag (efter det att VSK tagit sitt 18:e SM-guld i bandy!). Ett shorthanded bord fick vi ihop och jag testade min mer aggresivare approach till konstantspel och utan några speciella kort eller träffar byggde jag stack fint och hade mer än dubblat inköpet innan vi tog en pizzapaus. Därefter blev jag totalt knäckt av Dan i en hand. Bordet låg typ Ks 8s 3 7 3 och jag hade bettat på både flopp och turn innan jag tryckte en gång till på rivern med mitt missade superdrag i 96s. Dan hittade hjältesynen/fisksynen med 22...

Sen följde en cooler med floppad stege mot floppad färg i blinds battle och pengarna var borta. Nu svajade mitt spel och här borde jag tagit en paus men jag köpte in dubbelt inköp för att sedan bluffa bort allt till Dan en gång till. Dan checkraisade mig svagt på turn då bordet låg Jc 5h 2h 8h. Jag satt på A7 med hjärter ess och synade hans höjning (borde ställt redan där). Rivern var blank och han checkade. Jag gick Allin för ett drygt pottbet och han synade efter ett tag med 86 off suit. Owned again, in other words...

Efter en liten paus och frisk luft köpte jag in mig en sista gång och den här gången skulle jag spela betydligt tajtare, vilket jag gjorde. Men min totala korttorka fortsatte och jag blindade ner mig rejält utan att ens få en tillstymmelse till hand. Men så fick jag AQ och eftersom en jättefisk kommit till bordet limpade jag bara UTG. Fisken och jag kom sen Allin preflop för mina 50bb. Han visade 4-2 off suit och rivrade en 4:a... Slutspelat för min del. Fisken dubblar iaf upp handen efter igen med AA vs JJ och sen går han Allin för 300bb på Jxx med två klöver, med endast ett färgdrag. Dan synade med AJ och det blankade ut som tur var. Annars hade fisken gått från 40bb till 600 på 10 min... Dan cashade sen ut mäktiga, drygt 1000 big blinds (+500).

Pokern fortsatte sedan idag med ännu en GP-turnering, 1 rebuy + addon. Jag köpte in dubbelt direkt och under rebuy perioden hände inte så mycket. Jag foldade AA på 6-högt bord och tvingades göra ett crying call med triss och sämre kicker, men annars inget speciellt. I paus gjorde jag addon och började nästa blindsperiod, lite under average stack.

Förlorade sedan en viktig pott när jag hade KQ i small blind. Höjde och fick syn av bb som floppade nöten med A3s då det kom JT4 - alla i hjärter (jag hade Qh). Jag kom dock lindrigt undan då det parade sig på både turn och river.

Sedan dubblade jag upp i en rätt riggad hand. SMTN höjer UTG med TT och jag slår tillbaka med AA. Det foldas 88 bakom mig innan en av de större stackarna ställer mig Allin med AK. TT foldar och jag vinner en fin pott :)

Duktig aggresiv finne kommer sen till bordet och av honom får jag en hel del marker då jag bland annat trappsynar preflop med KK. Med 16 man kvar bryts så mitt bord och jag har drygt 30k när jag kommer till det nya. Nästan direkt försvinner 2/3 av min stack då jag kommer Allin preflop med AK vs QQ. Jag träffade äss men rivern gav honom 4-färg.. :p

Istället för en av chipledarna hade man 10bb. Men jag lyckas sno åt mig ett par tusen innan jag ställer med 99 och får syn av AK. Flopp JTx men otroligt nog missar han allt och jag är tillbaka runt 30k, som nu är 15bb.

Med 10 man kvar och finalbordsbubbla, tar det så slut för mig. Chipleadern höjde upp till 6k för 3:e gången på 4 händer och jag hittade AQ i small blind. Ett no-brainer beslut men fi synade med QQ...

Sammanfattningsvis är jag rätt nöjd med spelet den här helgen. Enda som går att klaga på var väl mitt money management i lördags.. Aja, man lär så länge man lever.

Nu sitter jag här och ska snart kolla fotbollskanalen Europa. Sen blir det nog bingen då jag har en låång dag framför mig imorgon. Gnatt!

Inga kommentarer: