torsdag 26 mars 2009

It only happends on the schools break

Idag fick vi sluta tidigare från naturkunskapen (där vi förövrigt dissikerade ett vårdsvin^^) och i vanlig ordning, som på alla våra håltimmar vankades det Chicago eller Sniff, 5-korts poker med 3 byten och poäng. Och som vanligt bestod spelarna av pokerfacet Filip, mistress of anti-tells Rosalie, the luck-donk Mathias och så jag, strategen själv :)

Men det här var ingen vanlig omgången, utan den kom att bli den sjukaste in the history of ever. Eller allt började som vanligt (not!) med att jag tog en stor ledning hade 37p och perfekt sniff-läge efter bara ett par givar. Tvåa just då låg Filip före Mathias med Rosalie på sista plats.

Men så blev jag kortkall en stund och de andra (utom Rosie) närmade sig mig. Men så hände något. Efter det första byten i en giv så utbryter Rosalie att hon har 4-tal och hon visar alla sina 10:or och därmed var vi andra nollade... Men given förgår och efter nästa byte börjar Mathias garva och visar sitt 4-tal i kungar och nu nollas även Rosalie!

Men det är inte slut med det. Given efter får jag KKQJT - Fyra av dem i klöver och jag slänger såklart hjärter kung innan jag säger "ett öppet" och ser Mathias, nästan i slowmotion, visa mig klöver äss som första kort! "Royal Straight Flush, in your face" ställer jag mig upp och jublar inför mina totalt ägda kompisar och jag vinner (får någon royal i Chicago är spelet slut och den spelaren vinner) hela den sjuka omgången :D

Nötnötnötnöten :M
Tänk om den vanliga pokern kunde vara såhär riggad åt mitt håll någon gång. Får hoppas på samma flyt under KM nästa helg. Nej, förresten. Om jag ska vinna KM så ska det vara på framförallt skills och att klonka hem det och hoppas på turen skulle inte vara lika tillfredställande som att vinna det och tycka att jag spelat så bra som jag möjligen kan (sen slipper jag gärna all otur såklart :))

Nej, den gången jag verkligen vill ha tur är när jag kvalat in till någon dyr söndags turre. Då är jag hellre "lucky then good" och det grymmaste då, efter att man segrat i t.ex. sunday million, vore om någon skrev i chatten "You must be nailing lady luck right?"

Hahaha då skulle jag må fint och bada i min stora bankrulle :D

Nu tillbaka till verkligen. Bara en dag kvar till helgen och den här kvällen tänker jag spendera genom att skriva historiauppsats om Apartheiden i Sydafrika. Sen imorgon slutar jag tidigt och tar 13.15 bussen till Sthlm och min älskling :)

Hajdå och ha en bra helg!

Iron Maiden - Fear of the Dark

2 kommentarer:

Anonym sa...

typ som att man får KQcc och flop kommer Kh-Jc-Tc xD

Tiltmaster sa...

Haha ja precis så. Upplagt för vinst liksom :D

Eller kan du folda om du spelar bubblan i wsop main event och du sätter fi på AQ eller JJ och ni är 500bb djupa (Du har han täckt men inte med mycket..) och han gör en overpush efter din checkraise? xD haha