tisdag 17 mars 2009

Studiedag

Nu sitter jag här och äter frukost. Vaknade för en timme sen och om ett tag ska jag till Filip och baka Sabbatsbrödet Challah med Rosalie och Mathias. Det är till vår muntliga framställning i Judendomen imorgon där vi ska hålla en sabbat inför klassen.

Förövrigt tiltar jag sönder på min mobil just nu... Under gårdagen märkte jag att jag hade noll täckning. Gick inte att skicka sms, ta emot, ringa eller bli uppringd. Så jag stängde av den och tog ur batteriet en stund för att se om det blev bättre. Men när jag satte i skiten igen så stod det bara "registrering av sim-kortet misslyckades" och jag har försökt mig på det mesta men ingenting funkar... Inte kan ett sim-kort sluta fungera bara sådär? Något mobilt snille där ute får gärna höra av sig.

Let's face it. Det går inte att leva utan en fungerande mobil i det här samhället. Jag klarar det i alla fall inte. Frustrationen bara växer inom mig. Känner mig så isolerad..

Kom annars rätt långt i en shorthanded turre på prima igår natt. Ett tag trodde jag på klonk då folk bokstavligen gav sina chips till mig. Gång på gång synade jag ner bluffar med marginella händer. Men när vi väl var ITM fick jag byta till ett otrevligt bord och samtidigt blev jag totalt kortkall och den kombinationen klarade jag inte.

Åkte ut på plats 44:a av ca 600 pers efter det att jag ställt på knappen med 83s för 9 bb. Blindarna hade spelat tight och var också ganska shorta så trodde det skulle vika väldigt många händer. QQ var såklart inte en av dem^^ hehe

EDIT: Problemet med sim-kortet är nu löst. Fick hem ett nytt i brevlådan alldeles nyss. För någon vecka sedan skrev vi över mobilen på mig istället för pappa och för det behövdes tydligen ett nytt sim-kort. Så nu är jag glad igen :)

Volbeat - Still Counting

Inga kommentarer: