tisdag 24 mars 2009

Earth Hour räddad

Nu på lördag 28 mars, mellan klockan 20.30-21.30 är jordens timme kommen och förhoppningsvis så släcks stora delar av världen ner i denna manifestation för klimatet. Det är världnaturfonden, WWF som anordnat det här för att skicka en signal till alla världens makthavare att de vid FNs klimatmöte i Köpenhamn i december ska ta bra beslut för miljön. Och hittills har 2393 städer i 83 länder anmält sig och fler blir det nog.

"Släck ner för en ljusare framtid" har det hetat och jag tycker det här är en bra grej. Men från början var jag, som inbitet Sverige fan och fotbollsgeek lite fundersam över datumet. Var det inte då Sverige skulle möta Portugal borta i en väldigt viktig VM-kval match? Jo, visst var så fallet och när jag kollade upp vilken tid matchen gick så startade den klockan 20.45, alltså mitt i Earth Hour...

Men idag löste det sig! Jag gick in på en annan hemsidan än innan och där stod det att matchen började 21.45 svensk tid och då kom jag på att 20.45 måste vara tiden matchen startar i Portugal. Så jag kommer inte missa den på grund av miljögrejen i alla fall :)

Dock är jag väldigt orolig över hur det kommer gå... Vår trupp känns inte så stark. Till exempel Zlatan saknas, så på topp kommer vi troligen att ha Henke Larsson och Johan Elmander, två spelare från de nordiska ligorna, de som ännu inte startat och alltså lär inte någon av dem vara i form. Nej, ska vi ens få med oss en pinne hem från Porto, så lär det krävas en väldig kämpainsats av de blågula och även turen behöver nog vara på vår sida. Men det kan nog gå. Förr var ju Sverige bra på att spela 0-0 i alla fall :p

I eftermiddag/kväll planerar jag att hårdplugga trafikantutbildning. Har ett prov på drygt 130 sidor imorgon och ännu har jag inte riktigt börjat nöta in det ordentligt. Tur är väl att kvällen är lång^^

Eminem - Hailie's Song

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi måste släcka! Jag har bett mobilen påminna mig å allt ;) Vi kan leka strömavbrott, med massa stearinljus tihi

Å vilken tur att fotbollsmatchen inte kom ivägen ;)

2 dagar kvar <3 puss

Tiltmaster sa...

Haha tror du inte vi märker om hela grannskapet släcker sina lampor?^^

Ja, ljus är alltid mysigt och den matchen får inte missas :p

Det går snabbt! Puss <3