måndag 1 december 2008

1 år med Dig <3

I lördags firade jag och Älsklingen ett helt år tillsammans (fast årsdagen egentligen är idag, 1:a dec). Vi gjorde det genom att klä upp oss och dra in till Västerås, där vi spenderade resten av vår helg tillsammans.

Först gick vi och åt på Tusen och en natt, en jättetrevlig libanesisk restaurang alldeles bredvid Al Forno, mittemot punkt. Vi tog varsin svindyr köttmix innehållande 4 olika sorts kött (fläsk, oxfilé, lamm och kyckling) med tillhörande såser och klyftpotatis. Det var supergott och vi bokstavligen rullade ut från stället ett par timmar senare. Särskilt lammet tyckte jag var gott och det var såklart motsatsen vad Katta tyckte^^

Efter det lyckade restaurangbesöket ville vi ta en promenad runt stan men det småregnade och vi frös lite så vi struntade i det och pös istället till Stadshotellet där jag hade bokat ett rum över natten, som överraskning för Katta. Men av olika anledningen så var det ingen surprise för henne men hon var glad ändå och det var även jag :)

Vi fick ett litet mysigt rum med bara porrbelysning och stort fönster med utsikt mot domkyrkan. Tv, dusch och två bäddar hade vi men dem slog vi såklart snabbt ihop. Vi låg mest där och njöt och mös och tog igen oss efter den mustiga middagen. Vi pratade härliga minnen om hur bra år vi hade haft och hur bra de kommande åren kommer bli. För jag kommer alltid vara din gumman. Älskar dig mestmest Katarina Maria Linnea Edbom <3

Efter en härlig natt av massor med skön sömn och mys gick vi upp kl 10 och åt frukstbuffén nere i hotellet. Det fanns massa gott att välja mellan men som vanligt var jag inte speciellt hungrig där på morgonen men jag tvingade ändå i mig en liten tallrik flingor, ett par mackor med ost och jordgubbsmarmelad och några glas äppeljuice.

Efter frullen stack vi tillbaka till rummet och sov någon timme till innan det var dags att checka ut. Några minuter efter 12 var vi ute och hade då drygt en timme kvar till hennes buss kom så vi gick till Cafét Kalle på spången och tog varsin mega-mormors-glass och åt oss ännu mer mätta^^

Sen vid 13.15 tog hon bussen hem och jag for med hem. Väl hemma var Dan tillbaka i Hallsta så det var poker som gällde. Men det blev inte så lyckat utan jag förlorade ganska snabbt 1.5 upptag på korttorka och otur i cashgamet och satt sen mest och lyssnade på björn rosenström på youtube :p

Idag har jag varit hemma från skolan pga min vänstra tå. Har fruktansvärt ont i den, så ont så jag inte ens kan ha på mig skor... Därför var jag inte så sugen på att traska omkring i skolan idag helt haltande i bara strumplästen :p Anledningen till smärtan är kraftig nageltrång som gått alldeles för långt... Har alltid haft problem med tånaglarna men aldrig som nu. Var på vårdcentralen i fredags och imorgon bitti jag ska dit igen... I värsta fall behöver jag opereras :/

Idag är det förövrigt Erics 19:e födelsedag! Grattis kompis :D

Nu är jag trött på att skriva.. Bye!

Rise Against - Give it all

4 kommentarer:

Anonym sa...

Verkar som ni haft en bra kväll/natt.
Och den där resturangen lät häftig, så nu ska jag fjäska lite för andreas tror jag :D

Anonym sa...

Jo det var jättemysigt, hade gärna stannat där några nätter till <3
Men älskar dig mer ;P tihi

Anonym sa...

aww låter ju jättemysigt ju! vilken kul idé att boka hotell, ska jag ha i åtanke i framtiden.

jag å martin firar ju 4 månader snart, haha. Inte lika mkt ;)

btw så kanske vi kan ses en kortis när du kmr hit på onsdag? kramis

Tiltmaster sa...

Josse: Jo, det var kanon! Så fjäska på du :)

Älskling: Jo, månger nätter till <3 Det går ju int ju^^

Kussen: Det var det och kan rekommenderas :) Jo, visst kan vi det. Hör av mig imorgon. Om det skiter sig med hemresa, får jag slagga hos er en natt då? :p