måndag 22 december 2008

En pallplats är alltid något

Det blev tillslut en 3:e plats i min allra första GP-final på klubben. Trots utebliven vinst, är jag ändå ganska nöjd med resultatet och gratulerar istället Rasmus till 2:a och Tobbe till första platsen. GG & WP grabbar!

I början av finalbordet höll jag mig bland de stora stackarna vid bordet och lyckades slå ut 3 spelare men med 4 kvar förlorade jag en väldigt stor pott till Rasmus.

Blinds var 2/4k och jag satt i small blind och han i big. Han fällde en kommentar om han önskade en fold av mig men när jag hittade QsQd fanns det såklart inte en tanke på läggning. Jag valde att bara limpa in för att trappa honom och hoppades på höjning preflop men han checkade och floppen kom 9 6 2 - alla i spader.

Jag betade ut 5k (som jag gjort föregående varv) och han slog snabbt om till 15k. Eftersom jag hade överpar och spader dam så ställde jag honom Allin för ca 70k till. Han började snacka om att han hade en färdig färg men var osäker på om jag hade bättre färg... Jag satt och hoppades på fold men slutligen synade han och vände upp T3 i spader! Inga spader på varken turn eller river och jag var cripplad och nere på 20k.

Efter fold på både knappen och cutoff ökade mörkarna till 3/6k och jag var BB med J9 i hjärter. Jag bad Ramsus, UTG att inte höja men han sa att han var tvungen och gjorde 20k totalt. De andra foldade och jag tog synen då han började snacka om sitt lilla pocket. Och visst hade han det, 33 eller kanske 44. Minns inte... Träffade i alla fall en knekt dubblade upp.

Några händer senare åkte Sören ut på 4:e plats och jag började ställa var och varann hand och snodde mycket blinds. Tillslut, när jag ställde med K5s på knappen för 10 bb synade Rasmus mig med TT. Men jag hade tur och rivrade en kung och överlevde.

Men tyvärr tog äventyret slut när jag med cirka 100k i big blind och blinds 4/8k hade KJ. Tobbe, som var var fet chipleader limpade bara in i small och jag valde att checka trots ett bra pushläge. Resonerade att eftersom jag var i postion kunde jag spela ut honom efter floppen om jag missade. Och med träff hade jag fina dubblingschanser då han troligtvis inte sätter mig på en så bra hand som KJ. Dessutom ville jag inte höja, säg 15k till och tvingas folda mot hans limpraise med Ax...

Floppen kom i alla fall perfekt för mig (trodde jag) K 5 2 regnbåge. Han satsade 8k och jag synade bara. Turn typ 6 och han checkade, och för att likna ett floatplay betade jag vekt 12k. Han slog om mig Allin och jag synade och förlorade mot hans slowspelade AA. Som han förövrigt hade 4 ggr (!) på finalbordet...

Jag tycker att både Tobbe och jag spelade handen väldigt bra. Synd bara att han hade en vinnande handen :p

Vann gjorde han sedan efter att Rasmus gått Allin med KJ och han synade med A8 och floppade ett ess och det var avgjort.

Idag sov jag ut till 12 och sen har jag bara städat (dammat och dammsugit) mitt rum. Snart blir det dock mer poker. Ska ha en sista pokerkväll med gänget det här året :)

Adios!

José Feliciano - Feliz Navidad

Inga kommentarer: