torsdag 4 december 2008

Bullet for my Valentine!

Gårdagens konsert var riktigt grym! Förbanden var sådär men såfort Bullets började spela blev det ös :) Längtar redan tillbaka om det inte vore för mina tår. Men jag återkommer till det.. he he^^

Vid 14 tiden igår, efter att Dan mött upp mig vid skolan och fått se hur speedad min klass kan vara ibland (xD) så tog vi 511:an till Västerås tillsammans med Lin, hennes bror Alex och hans flickvän Angelica. En halvtimme senare var vi framme och efter en snabb runda på i gallerian och i punkt tog vi 15.20 bussen vidare till Sthlm.

Planen var att sova där på bussen för att ta igen förlorade timmar natten före men alldeles för pratglada resekamrater gjorde att tvingades vara social och det är inte inget jag ångrar i efterhand. Kul och prata gamla minnen från mellanstadiet. Intressant att man minns olika saker bara :p

16.50 klev vi av bussen och eftersom jag var den med mest stockholmserfaranhet och bra lokalsinne blev jag den som skulle hitta och fick så leda min lilla fårflock rätt och det gick bra. Men innan vi började leta efter rätt tunnelbana var vi hungriga och tryckte i oss varsin burgare hos Kingen av detsamma. Jag tog för andra gången i rad på den hamburgerkedjan en Angus burgare med Bacon och ost, gott gott. Lyckades dessutom övertyda Lin och Dan om att det var den godaste burgarn och jag tror de med var nöjda efteråt. Eller ja, Dan kanske inte var :p Han fick ju betala 10kr än oss andra för att han inte hade någon csn-kort :p Inte för att Lin hade det men hon blev tillsagt av personalen där att snylta på sin brors kort xD haha

Aja, sen skynda vi oss med tunnelbanan till Gullmarsplan där vi gick av och traskade iväg till Arenan, Fryshuset. Vi var där 30 min före insläpp och hamnade ändå ganska långt fram i kön. Som tur var det också den kön som fick gå in först sen :) Innan vi gick in köpte också 3 av dom (inkl. mig) en Bullets t-shirt för härliga 100 spänn :p Lite fejk såklart men den var snygg och när vi väl kom in sen kostade tröjorna där 250 och var inte lika snygga så :)

19.30 började första förbandet spela, Bleeding Through från Kalifornien och dem var verkligen dampiga och eftersom jag knappt kände igen någon låt tog jag det chill i början. Andra förbandet var Lacuna Coil med en kvinnliga sångare och dem hade jag hört några låtar av så röjde lite mer där var fortfarande inte svettig när de hade spelat klart.

Tog även det lugnt av en en annan anledning, jag hade sandaler på mig. Och det förstår ni, hur dumt det var att ha på sig när man stod mitt i en folkmassa som håller på att hoppa upp och ner och knuffas i alla tusen olika håll hela tiden... Men vad hade jag för val? Stålhettaskor med storlek 50 någon?

Fram till att Bullets började spela hade jag stått en stor del av tiden på högerfot för att undvika att någon hoppade på min vänster men när dem köra igång struntade jag i det försökte ignorera smärtan och det funkade ganska bra. Tills jag fick en rejäl trampning och åter fick stå på ett ben... Men då trampade de på min högerfot som också började att göra ont längst fram på tån :/

Men det var främst när vi rörde på oss i publiken som jag fick mest trampningar. Vid knuffar av det par dryga personer (som Dan var nära på Tilta loss på...), misfits (stavning?) och sen wall of death.. Då dog jag nästan. Lin sa när vi åkte hem att hon hörde stor skillnad på mina glädjeskrik och mina smärtskrik och hon försökte att verkligen att unvika att trampa mig. Tack för att du tänkte på mina stackars tår så mycket under konserten vännen :)

Aja, nog om mina tår! Bullets första låt var Scream aim Fire och den var perfekt som öppningslåt! Riktigt hård och dampig :) Andra låtar som var speciellt grymma (alla var ju bra) var All these thing I hate, Waking the Demon, Hand of Blood och såklart Tears don't fall och avslutningslåten Forever and Always. Mäktigt värre var det när alla i hela publiken sjöng hela Tears don't fall och sen när vi alla hoppade i takt när dom spelade Waking the Demon :D

Klockan halv 11 var det slut och genomlökig med enorm smärta på båda fötterna men överlyckig lämnade jag Arenan tillsammans med de andra och vi tog tunnelbanan tillbaka till T-centralen där vi bytte till pendeltåg mot Bålsta. Det tog 40 min ut dit men jag tyckte det gick fort och sen, efter lite väntan i Bålsta kom Lins mamma och hämtade och körde hem oss.

Strax efter 02 var jag hemma och somnade bums efter att jag rengjort mina tånaglar från det blod som hade kommit på dem. Det var en lyckad konsert och den kommer jag minnas och en ny sak lärde jag mig: Gå aldrig till en rockkonsert i bara sandaler xD

Nu blir det plugg och sen kanske någon SnG om det inte blir för sent. Imorgon förmiddag ska jag ta hand om 9:orna som kommer till samhällsprogrammet på besök. Sen vid 13.15 har jag ny läkartid. Fett vad de kommer skälla mig på angående konserten... men det är sak samma! Hejdås :)

Bullet for my Valentine - Forever and Always

5 kommentarer:

Anonym sa...

haha klart jag tänkte på dina tår. ;D

Skön sammanfattning, sammanfattar det vitkgiaste riktigt bra, men du glömde skriva om att angelica lyckades få tag på sångarens vattenflaska! ;D


Har lyssnat på bullet hela dagen.... 8)

Anonym sa...

Obs, gitarristens menade jag förstås. ^^

Anonym sa...

Kul ni verkade ha det. :) Synd att jag inte kunde följa med :(

Anonym sa...

Vi skålade för dig Lovisa på Burger King! Vi saknade dig och önskade att du kunde ha varit med, men som tur är så kommer det flera konserter även efter denna. Du får helt enkelt följa med nästa gång! :) <3

Tiltmaster sa...

:) Hehe tack! Just ja, det glömde jag bort.. xD Glömde bort skålandet med.. :p Ja, gjorde det igår jag med^^

Jo.. men som Lin sa. Det kommer fler konserter! Vi syns ikväll :)